05 Nisan 2010
Fenerbahçe-2 Kayserispor-0 (İnandınız)
13 Mart 2010
Gençlerbirliği-0 Fenerbahçe-0
28 Şubat 2010
İstanbul Büyükşehir Belediyespor-2 Fenerbahçe-1
22 Şubat 2010
Fenerbahçe-2 Bursaspor-3- (Ertuğrul Aldın Mükafatını)
14 Şubat 2010
Manisaspor-2 Fenerbahçe-2
07 Şubat 2010
Fenerbahçe-1 Diyarbakırspor-1
31 Ocak 2010
Sivasspor-1 Fenerbahçe-5
23 Ocak 2010
Fenerbahçe-3 Denizlispor 1
Denizli karşısında bu kadar kötü oynayabileceğimizi tahmin edemezdim. Ama tahmin etmediğim bir şey daha var o da saha zemininin kötü olması. Zemin düzeltilecek lige yetişecek diyen kimlerdi acaba. Büyük Fenerbahçe kulubü bu gibi şeylere pabuç bırakmamalı. Saha adeta tarla gibiydi,topa vursan gitmiyordu,futbolcularda ellerinden geldiğince mücadele ediyorlardı.Bu sahada ancak bu kadar oluyor. Oyun tutuktu,ilk yarı yine işkence çektik her maç çektiğimiz gibi. 1 şutumuz vardı o da cristian’dan gelmişti, kaleyi yoklayan tek oyuncumuz oydu. O topta kaleciye geldi kolay bir şekilde. Daha hızlı vursa belki gol olabilirdi.
Hani top kayar belki gol olur.İkinci yarı pozisyon bolluğu vardı. Özer 54.dakika oyuna girdiğinde oyun daha da hareketlendi. Ayrıca Denizlispor kalecisi Özden çok başarılı bir maç çıkardı. Guiza’nın vurup özden’in çıkardığı top tek kelimeyle harikaydı. Emre ,orta sahada bütün var gücünle çalışıyordu. Mehmet topuz,her zaman gibi yokları oynuyordu. Kanat bindirmelerinde yine zayıftık ama sol kanat bu defa biraz etkiliydi. Santos’u o kadar iyi bulduğumu söyleyemem. Ama şık bir gole imza attı,umarım bunun devamıda gelir. Adına yakışır bir gol attı.
82’de gol gelmişti,bu gole karşılık gol atmamız gerekiyordu.76.dakika Gökhan ünal oyuna girmişti.86.dakika semih’in çabalarıyla özer’in ayağından bir gol kazandık. Burada Guiza’nın asistinide unutmayalaım. Kaleye şut çeksede ordan,sonuçta asisti yapan Guiza. Maçın sonları geliyorduk.Daum yine oyuncu değişikliğine gitmişti. Bu defa giren Deniz idi,klas bir asist yaptı. Gökhan ayağına uzatıp kaleye yolladı topu,kaleciden dönen topu guiza tamamladı.Böylece maç sona erdi. Ama biz bu maçtan çok yara aldık. Haftaya oynanacak Sivas maçı öncesinde 4 tane oyuncumuz sarı kart gördü.Ayrıca tribündeki boşluklar göze çarptı. Hem bilet fiyatları hem havanın soğuk olması bunda etkili olabilir.
20 Aralık 2009
Trabzonzpor-0 Fenerbahçe-1
13 Aralık 2009
Fenerbahçe-3 Ankaragücü 2
Fenerbahçe’nin son üç maçına baktığımızda sahada mücadele adına hiçbirşey yoktu.Ne iyi mücadele ne de iyi futbol olmayınca kazanmakta imkansız oluyor.Ankaragücü maçında iyi futbol yoktu ama mücadele maçı almaya yetti.Bu galibiyet takımın motivasyonu’nu arttıracaktı. Eğer ki yenilseydik,Fenerbahçe’nin üstüne daha çok gelincek ve baskı kurulacaktı.Kadro’ya baktığımızda ilk 11’de bi yeni oyuncu Özer vardı.Herkes merak içindeydi,özer ne yapar ne eder.Özer,dün akşam klasını konuşturdu.Mücadele etti,aldı verdi,asist yaptı. Ben Özer’in sol kanatta değil de Orta saha’da baroni ile oynamasını bekliyordum,ama özer maça sol kanatta başladı.Ama daha çok sol açık değil de sol iç gibi oynadı,her ne kadar sol kanat gibi görünsede hep içeriye giriyordu.Cristian ve Selçuk çok mücadele edip çok top kazandılar.Ama bu topları doğru kullanamadılar.Özellikle Cristian heryere koştu,atakları kesti,gerekli müdaleleri yaptı.Selçuk yine geçen haftalarda olduğu gibi pas hatası yüksekti.Özer için ayrı parantez açmam gerekir,özer’in ikinci maçı olmasına rağmen çok istekli ve çok etkiliydi.İlk maçı bildiğiniz üzere Bükreş’ti,orda da etkili bir oyun çıkarmıştı.O maçta da asist yapmıştı,bu maçtada aynısını gördük.Demek ki özer’e şans verirsen elinden geleni yapıyor.
Mehmet topuz isteksiz mi yoksa oynamıyor mu bilmiyorum. Daha çok orta sahaya geliyordu,alex’e boş alanlar açıyordu. Sağ ve sol kanat hiç çalışmıyordu. Memet topuz kayseride daha etkili olurdu,adam eksiltir,adam geçer,orta yapar,gol atardı.Ama Fenerbahçe’de bunları yapamıyor,daha çok defansif oynuyor,dizilişe göre sağ açık oynuyor gibi görünsede sağ içi,orta saha’da göbeğe yakın oynuyor.Memet topuz aslında serbest oynamak istiyor,ama bu şimdilik zor çünkü orada Alex var,daum’da alex’i kesmeyeceğine göre memet topuz’un orda oynaması hayal olur.Ayrıca Önlibero’ya değinmek istiyorum. Çift ön libero oynadık bildiğiniz üzere Selçuk ve baroni.Bu bölgede Selçuk yerine emre oynayınca baroni daha farklı oynuyor,ama emre oynamayınca da daha fazla sorumluluk alabiliyor.Emre’nin oynamadığı maçlarda bunu rahatlıkla görebilirsiniz.Diyeceğim şudur ki Çift ön libero dediğimiz mevkide görev yapanlar eğer topa ve rakibe ileride basarlarsa F.Bahçe oyunun tek hakimi oluyor.Emre,bunu güzel uyguladığı için Fenerbahçe daha iyi oynuyor,toplar hep bizde toplanıyor,ileride daha çok toplanıyorduk.
Dakika 27’yi gösterdiğinde Alex sahneye çıkmıştı,golünü atmıştı.Gökhan gönül ortayı yaptı,Guiza her ne kadar şık hareketle kaleye atmayı denese de topu,top baki’den sekerek alex’in önüne düştü,alex te fırsatçılığını gösterdi.Golden sonra daha durgun olduğumuzu söylemeliyim.Yediğimiz golde kademe hatası olduğu ortada 3 saniye önce Gökhan,vassel’in önünü kapatsa gol olmazdı.Metin’de akıl dolu bir pas attı vassel’e,vassel’ede o golü atmak kaldı.Vassel ,maç boyunca Ankaragücü adına çok iyi çalıştı.
İkinci yarı ‘ya gol bulmak için çıktık ama tersine kalemizde gördük.Ama pozisyon’un öncesinde foul vardı.Ankaragücü’lü oyuncuya dikkat edersiniz,topa bakmıyor.Metin,bilica’ya bakıyor,orda da faul’u çaktırmadan yapıyor ve o pozisyon vassel’in önünde kalıyor,devamında gol geliyor.Kaptan yine boş durmuyor.Özer’in akıl dolu pasına güzel bir koşu yapan Alex,skoru 2-2’e getiriyor.Daum,oyuncu değişikliğine gitti,oyuna semih girmişti,bu sayede çift forvete dönmüştük,ama tek forvet gibi oynuyorduk. Ankaragücü’nün üstüne gidiyorduk ,gol geliyorum diyordu.Bu ataklar sonucunda gol geldi.Alex’in sol kanattan kullandığı korner’e guiza şık bir vuruşla cevap verdi ve gol geldi.Bu golden sonra Ankaragücü üstümüze geliyordu.Golden sonra Ankaragücü 3 tane net pozisyondan yararlanamadı.
Meye olsun konate olsun bu fırsatlardan yararlanamadı.90+2 de ankaragücü’nün kullandığı kornerde Hürriyet'in kafayla vurduğu topu çizgide Özer çıkarttı. Ama Ankaragücü teknik direktörü sallamalar yaptı,3 hafta boyunca ofsayttan gol veriliyordu biz bunlara sesimizi çıkarmıyorduk.Sesimizi çıkarınca herkes Fenerbahçe’nin üstüne gelmeye başladı nedense.Yazımı bitirmeden ek olarak bir şey söylemek istiyorum.Maç başında Hürriyet’in alex e attığı tekme direk kırmızıydı alex biraz geç kalsa sakatlık yaşayabilirdi.Ne kadar sert vurduğuna dikkat edin.Elyasa’da aynı şekilde,adamlar topa değil adama çalışıyor tabi hakem de görecek ya. O 90+2 de ki pozisyon eminim 1 ay konuşulacaktır ama ofsayt’tan yediğimiz goller 1 hafta bile konuşulmadı.Bekleyip göreceğiz.
Yazan:Cem Kurtuluş
06 Aralık 2009
Eskişehirspor-2 Fenerbahçe-1
Futbolda mücadele etmediğin zaman, rakibin kadar
koşmadığın zaman kaybetmek kaçınılmazdır. Fenerbahçe’nin ligde yediği dört
golün üçü hakem hatası. Beşiktaş maçında Uğur İnceman’ın attığı üçüncü
gol,kayseri maçında haksızca verilen bir penaltı,Kasımpaşa maçında üçüncü gol
ofsayt ,Eskişehir ‘de de maç öncesi Bilica’ya ceza sahası içinde net faul
veriyor ama hakem korner veriyor. Ve sonradan da gol geliyor.
Biraz da oyun düzeninden bahsedelim. Dünkü maçta Roberto Carlos,Önder,Kazım
gibi oyuncular yoktu. Her hafta sahada gördüğümüz Emre ise yedek kulübesindeydi
.Emre’nin yerine orta alanda Selçuk oynamıştı.
İleride Guiza oynadı,hani bir zamanlar Semih’i koy 3 -5 gol atar derlerdi ya
Semih’ide görmüş olduk.Bu sistemle hiçbir şey olmaz. Önce orta sahada pas
yapıp, rakibi yorman gerekir ki,rakip senin üstüne gelsin. Carlos’un yerine de Wederson
onun önünde Santos oynamıştı. Sol kanata yol geçen hanı gibiydi, hiç
işlemiyordu.Wederson’un yaptığı ortalar vardı ama isabetli değildi.
Sağ kanat desen biraz çalışıyordu. Gökhan sağ kanattan
bindiriyordu ara sıra önceden tıkır tıkır işleyen sağ kanat son maçlarda hiç
işlenemez hale gelmişti. Orta saha da iki pas yapamaz hale gelmiştik. Bütün yük
Alex’in üstüne yüklenmişti. Alex bu durumda elbette bir şey yapamaz. Selçuk,çok
top kaybı yaptı,Cristian hatasız oynadı. Gerekli pasları attı.
Oyuncular ,doldur boşalt oynuyordu ,böyle bir yere
gelemezsin. Semih indiriyor topları ama arkada kim var,kimse.Böylece bütün
toplar rakipte toplanıyordu.
İkinci yarıda takım toparlanır diye içimden söylensem de tam tersi
oldu.Eskişehir ,taraftarının desteğini alarak takımın üstüne gelmeye başladı. Adeta
gol geliyordum diyordu,ama bizim oyuncular uyuyordu. Eskişehir,sağlı sollu
geliyordu. İlk yarı o kadar tempolu değildi. Eskişehir üstümüze geliyor,biz
onların üstüne gidiyorduk.Biri golü atacaktı artık. 62.dakika “Adem” golü attı,Eskişehir’i öne geçirdi. Ama güzel
gol attı,kutlamak gerek.
Daum,golü yedikten sonra oyuncularını ısındırmaya yolladı.
Aniden 3 oyuncu değişikliği yaptı. Girenler Emre ,Uğur Boral, Guiza idi. Ben
herhalde takım çift forvete dönecek derken ,yine aynı sisteme devam edildi. Uğur
Boral’ı aldı ,birçok kişi Uğur Boral’dan çok şey bekliyordu. Uğur Boral’ı sezon
başından beri sadece bir defa oynatmışın Daum. Santos’a o kadar şans verdin,Uğur
Boral’a niye vermedin. Yoksa Uğur Boral yabancı değil diye mi?
Emre girdi, bildiğiniz üzere Emre Beşiktaş maçında sakatlanmıştı sonra kart
cezalısı demiştik. Bana göre ilk 11’de başlamalıydı çünkü yedekten girince Emre
verimli olamıyor. Guiza’ya gelince niye girdiğini bende anlayamadım. Deivid
veya Özer girseydi belki daha yararlı olurdu. En azından orta sahada
top yapardık. İkinci gol 79.dakika geldi,film kopmuştu artık. Gol de Volkan’ın
büyük hatası olduğunu söylemeliyim. Hakem 5 dakika uzatma vermişti,uzatma
dakikalarından Lugano farkı 1’e indirdi.
Merak ediyorum da bu takımda Guiza ve Semih ne işe yarıyor
,çünkü hep Lugano’nun gol attığını görüyorum.Lugano’yu forvet sürsek belki daha
iyi olur.
Diyeceğim şudur ki Eğer mücadele etmezsen,koşmazsan,kaybetmeye mahkumsundur. Eskişehir,bizden
daha çok istedi daha çok mücadele etti.
Ayrıca Başkanımıza da iki çift lafım var her ne kadar
duymasa da . Kulüp birliği başkanlığından niye istifa ettin ki ,yazık onlar
sensiz şimdi ne yapar.
Şimdi mi aklın başına geldi? Hakeme hiç bahane bulma topu topu maç boyu 2 pozisyonun var. Hakem’e isyan edeceğine oyuncularına isyan et!
Bu acizlik nereye kadar devam edecek. Toparlanın artık.
Bu
böyle Gitmez!
Cem Kurtuluş,2009
28 Kasım 2009
Fenerbahçe-1 Kasımpaşaspor-3
Cezalar verilmişti,bu maçı seyircisiz oynayacaktık.Stat çevresinde 10.000 kişi olacak diye tahmin ediyordum ama 10.000 kişi yoktu bu bayram nedeniyle mi bilemiyorum.İnsanlar bayramıda bahane etmiş olabilir.Saat 4’ten itibaren stadın çevresinde dolaşıyordum öyle.Stadın etrafından fazla kişi yoktu,iki içki içmek için nazlı’ya doğru yol aldık.Sonra yeniden stadın oraya gittik.Arkadaşlarla görüşmek için stadın karşısında maçkoliğe girdik öyle.Maç öncesi ligtv röportaj yapıyordu.Yanımdaki bir abi karşıya geçti,bir baktım ligtv muhabiri abiye sorular yöneltti,güzel güzel cevaplar verdi.
Her neyse maça geçelim.kadrolar verilmişti,ama kadro’dan memnun değildim.Selçuğun oynadığı futbolu hiçbir zaman sevmedim.ama daum bu maça orta sahada Selçuk baroni memet topuz,alex 4lüsüyle çıkmış,ileride de çift forvet olarak semih ve guiza’yı koymuştu.Ne çift forvetmiş be arkadaş.Orta sahan yoksa nasıl gol atabilirsin ki,daum bunu düşünememiş herhalde.Maçın daha başı volkan,kasımpaşa’ya gol hediye etti.ve spiker Gökhan güleç’i iki dakikada yıldız yaptı.Yazık çok yazık.Ondan sonra sahneye guiza çıktı,golünü attı.Elbet bu guiza’yı kurtarmaz.6 maç yat,1 maç gol at böyle bir şey yok.
Takım hiç oynamadı,böyle rezil futbolu ben geçen sene aragones döneminde görmüştüm.Bir de bu dönem işte.Zaten kaç haftadır adam akıllı top oynamıyoruz.böyle olacağı belliydi.Futbolcular sanırım şöyle demiş ‘’Kasımpaşa yı ne de olsa yeneriz’’düşüncesine kapılmış.Böylece maçı kaybedersin zaten.Yılmaz Vural ne zaman bir takıma geçse yendiği ilk takımlardan biri Fenerbahçe oluyor.
Bu muhabbetleri geride bıraktıktan sonra 2.yarıya döndük.Kasımpaşa,hala etkili futbolunu sürdürüyordu.İkinci gol tam bir komediydi.Cenk’ide yıldız yaptılar.Defanstaki hataları görmemek için kör olmak gerekir.İlk yarı biraz vardık ama ikinci yarı sanki hiçbirşey oynamadık.Devid ve özer girdi her ne kadar biraz hareketlensede oyun gol yoktu.Bugün ün tanımını şöyle yapıyorum.
Rezil ve Ruhsuz Futbol
Umarım hafta içi twente’yi yenerizde yolumuza devam ederiz.
Yazan:Cem Kurtuluş
01 Kasım 2009
Kayserispor-1 Fenerbahçe-1
Maçtan önce’’ Kazım oynarsa 3-4 tane atarız dedim’’ama kadroyu görünce 1 gol bile zor atarız dedim.Kadro fazla değişmemişti aslında.Komutan Alex bu maçta yoktu,takımın yükünü Emre’ye yüklediler.Sonuçta bütün yükü Emre’ye yüklersen işte böyle olur.Christian Baroni’nin golüyle öne geçtik.Ama Süleymanu’nun hatasını görmemezlikten gelemeyiz. İlk yarı kısır geçti.Kayseri’de Cangele ve Makukula ile pozisyonlar yakaladı,ama atamadı..Makukula’ya Lugano göz açtırtmadı.İlk yarı’da Önder gerekli müdaleleri yaptı. Hakem’in gereksiz kartlar gösterdiğini söylemeliyim.Cangele ,o kadar el kol hareketi yapmasına rağmen kart yemedi.Ama aynısını Kazım yaptı,kartı yedi.Hakemlerin adaletli davranmaları gerek.
İkinci yarı büyük heyecanla başladı.Atak üstüne ayak oluyordu.Ve yine yanlış kararlar vardı.Carlos çekti ama adam düşmediği halde penaltı verdi.Bunun aynısını bizim maçlarda da görebilirsiniz.Ama penaltı verilmedi. Çok garip kararlar bunlar.Zemin’in kötü olduğunu belirtmeliyim.Futbolcular ikide bir kayıyorlardı.Bu futbol oynamasına engel olamazdı. Guiza’yı 90 dakika neden oynattı anlamadım. Guiza’nın maç boyunca yaptığı 2 olumlu hareket yok.Kazım,ondan daha etkili olmuştur.Ama gel gör ki kazım dışarıda Guiza içeride. Daum,maçı kazanmak için bir şey yapmadı.Takımı defansa çekerek,oyunu kendi sahasında oynamayı tercih etti. Kayseri golü attıktan sonra daha da yüklenmeye başladı.Ofsayt olan bu pozisyonlar verilmedi ve o pozisyonlar az kaldı gol oluyordu.
Maçın ikinci yarısında bizimde net pozisyonlarımız vardı.Özellikle Memet topuz’un çektiği şut gol olsaydı,her şey bambaşka olabilirdi. Ama kayseri’nin bizden daha iyi olduğunu söylemeliyim.Golü isteyen,daha çok yüklenen Kayseri idi. Daum’un yanlışlıklarını söylemem gerek.
Dakika 85 tam özer oyuna girecekken denizi oyuna alması.
Bazı kişiler Önder’in sakat olduğuna dair şeyler söylüyor.Zaten 5 dakika kalmış arkadaş,eğer Önder i çıkarıyorsan Özer i neden almıyorsun.Kayseri’ye beraberlik için mi geldin.
Büyük takım böyle mi olunur
Daha fazla bir şey söyleme gereği duymuyorum.Daum,gereken dersleri umarım bu maçtan çıkarmıştır.
Umarım hafta içinde oynayacağımız Steaua Bükreş maçını kazanırız,yolumuza devam ederiz.
Yazan:Cem Kurtuluş
26 Ekim 2009
Fenerbahçe-3 Galatasaray-1
Bütün Dünya bu derbiyi bekliyordu.Derbi öncesinde kavgalar başladı,arda’yı hiç sevmem karakter olarak ,baroni’ye akıllı ol tarzında maç başlamadan hareket yaptı. Ve sonra tribünler aniden ayaklandı,sonra diğer futbolcular ortaya girdi.Ayhan ve Sabri araya girmeyi ihmal etmiyor ve aniden volkan ve bilica yardıma yetişti,ağızlarının payını verdi.
Maç başladı ataklarımız başladı,ilk 10-15 dakika rakip sahaya dağıldık,baskılı bir oyun anlayışıyla sahadaydık.Bu baskı bize golü getirdi,özellikle Kazım kazım bu maçta çok etkili oynadı.Servet’i maymuna çevirdi,hatta foul olmayan pozisyonlarda bile hakem foul verdi.Kazım ,servet’i yerde süründürdü,adamı beter etti,ayı boğan servet yerlerde süründü.Kazım,adamı böyle yapar işte.
Kaçırdığımız gollerin haddi hesabı yok,eğer kaçırmasaydık zaten fark olurdu.İlk gol çok güzeldi,wederson’un ortası carlos’un topun üstünden atlaması ve alex’in o şık golü.İkinci yarı daha sakin oynadık,galatasaray’ın üstümüze gelmesini bekliyorduk,ve o esnada galatasaray’ın golü geldi,golü Hakan balta attı.Durum 2 -1 olmuşken 74.dakika Keita atıldı,carlos a yaptığı ayıbın ayıbıdır ve hak ettiğini aldı. Galatasaray ondan sonra daha çok üstümüze gelmeye başladı bu sırada daum bir yandan oyuncu değişikliği yaptı.Alex,yerini santos’a bıraktı,santos da oyunda durduğu süre boyunca kötü oynamadı,guiza’nın attığı pası gol yapabilseydi daha güzel olacaktı sağlık olsun diyelim.
90+2 de guiza nın becerisiyle Durum 3-1 oldu bende bu sayede rahatladım.Gelenek bozulmadı.Fazla uzatmaya gerek yok.Fenerbahçem biz bunlara alışığız diyip bitiriyim.
Yazan:Cem Kurtuluş
04 Ekim 2009
Fenerbahçe-3 Gençlerbirliği-0
8’de 8 yaptık yolumuza devam ediyoruz.Bugünkü maçtan ilk yarı heyecan alamadım,maçın ilk yarısı keyifsizdi,Guiza’nın Alex’i indirdiği pasla ,Alex golü attı.Yine klasını gösterdi.Alex,bu takımda ne kadar önemli artık anlatmama gerek yok herhalde.Her ne kadar bazı kişiler tarafından koşmuyor diye eleştirse de ,Alex İstatistik olarak Türkiye’ye gelmiş geçmiş en iyi yabancı oyunculardan biridir,bunu inkar edenin Futbol zekasından şüphe ederim.
Bugün sahanın en vasat oyuncuları Guiza,Santos ve Memet topuz idi,Özellikle Santos çok vasattı sanki 3 gün üst üste maç yapmış gibi,yüzünden az çok belli oluyordu.Memet topuz ise,topu kaleye götüremiyordu,Kayseride iken memet topuz böyle değildi,topu alır hemen kaleye giderdi,Guiza’da pozisyonlar yaratamadı,ama Alex’i verdiği pas klastı.
İkinci yarı heyecanlı bir şekilde başladı,ama ikinci yarı mücadeleden daha çok zevk aldığımı söylemeliyim.Gençlerbirliği ikinci yarı oyuncu değişiklikleri yaptı.Benim çekindiğim Futbolcu Hurşit girmişti,çoğu tanıdığıma bu adamda iş var demiştim,adam daha girer girmez bizim defans oyuncularını yere yatırdı,ama sonra bir varlık gösterdiğini söyleyemem.
Hakem’in kartları yerinde değildi,biz foul yaparken veriyordu ama onlar yaparken vermiyordu.Özellikle İlhan’ı atmaması büyük bir ayıptı.Bizim takıma gereksiz yerlerde kartlar verdi,bu da iyi olmadı bizim için.Dakikalar ilerledikçe gençlerbirliği saldırıyordu ,ama atamıyordu,Sonra daha da hücumdaki güçlerini arttırmak için sandro’yu aldı,o da o kadar etkili olamadı. İçimden Daum bu Özer’i niye almıyor derken,Özer’i aldı,Özer ise oyunda kaldığı 10 dakika boyunca verimli oldu,pas verdi ,aldı,pres yaptı,anlayacağınız çalıştı,daum’u mahcup etmedi.İleriki haftalarda daha iyi olacak,Daum,ondaki ışığı bugün görmüştür ve diğer maçlarda şans verecektir.
Başarılar Fenerbahçem,diyeceğim odur ki Kendi Rekorumuzu Kendimiz Kırarız.
Yazan:Cem Kurtuluş
26 Eylül 2009
Antalyaspor-1 Fenerbahçe-2
Antalyaspor maçına damgasına vuran oyuncu kim diye sorsalar şüphesiz bu sorunun cevabı Guiza olurdu,olağanüstü goller kaçırdı,herhalde kalecinin üstüne atmak için kendini şartlandırmış,bi kaleci’nin üstüne git ,onu geç,ya da bir aşırt be,ama bunu yapmıyor nedense.Eğer bunları yapsaydı Herhalde Fenerbahçe’de oynuyor olmazdı.Her neyse Guiza’yı bir kenara bırakalım,maçın genelini analiz edelim.
Carlos yine bu karşılaşmada yedek soyundu,carlos’un gidecek olduğu söylentiler gazetelerde yer alıyordu,bazı yerlerde doğrulandı,açıkçası yalan haber olduğuna da inanmıyorum. Bilet fiyatlarına da değinmek gerekir,Antalya’nın zavallı yöneticileri maç öncesinde yok biz Fenerbahçe ile kardeşiz mesajları veriyor,Biz sizle ne zaman kardeş olduk zavallılar,yalakalık yapmayın.Bilet fiyatlarını geçirin sonra kardeşiz diyin ne utanmaz insanlarsınız. Yine Alex sahneye çıktı,kazım’a gönderdiği şık pasla Kazım golü attı,Antalya golü yiyince saldırmaya başladı,gökhan’ın kademe hatası sonucu ali zitoini’den golü yedik,ilk yarı böyle geçti,ilk yarıda 3 top direkten döndü,ama ilk yarı benim uykumu getirdi.
Bu kartlar nedense hep bize gösteriliyor,rakip takımlara karşı gösterilmiyor,biz itiraz ettik mi hakeme uyarılmaz,rakip takımlar etti mi uyarılır bunu Antalyaspor maçında gördük,bugün Kazım gereksiz kart görerek cezalı duruma düştü. Böyle gereksiz kartlar görerek sadece kendimizi cezalandırıyoruz.Bunu Emre’nin kırmızı kart yediği maçtada gördük,çok itiraz ediyordu,ama haklı değildi elbette.
İkinci yarı tempolu başladı,Santos çıktı uğur girdi,biraz da oyun hareketlendi,elbette Uğur’dan ben fazla bir şey beklemiyordum,çünkü 3 4 hafta kadroya girmemişti,Daum oynatmamıştı.Ama yine elinden gelen her şeyi yaptı,Uğur bir pozisyonda gol atacaktı,Kaleci uğur’u yere indirdi hakem de devam ettirdi.Yüzde yüz penaltıydı.Ama hakem esgeçti,aslında bunlara alıştık. Gökhan gönül’ün sakatlanması bizi üzdü.Semih girdi ama o kadar etkili olduğunu söyleyemem.Eğer şu takımda Alex Olmasa şut da çekemeyeceğiz,pozisyonları hazırlayan kaleye giden sadece Alex,Tam bir Komutan.
Orta saha’nın yükünü Christian Baroni çekti bu bir gerçek,adam tek başına savaştı ama fazla görünmüyordu,boşuna Görünmeyen kahraman demiyoruz. Zor da olsa galip gelmeyi başardık.Yola devam ediyoruz.
Yazan:Cem Kurtuluş
14 Eylül 2009
Bursaspor-0 Fenerbahçe 1
En Korktuğum deplasman maçlarından biri Bursaspor deplasmanıydı,Bursa sahasında çok iyi oynayan,taraftarıyla bütünleşen bir takım ve başındaki teknik direktör de başarıya aç bir teknik direktör,güzel bir takım kurmuş ve sistemi oturtmuş ve evinde en son Ankaraspor maçında kaybetmiş.Bursaspor’un Fenerbahçe maçına çok iyi hazırlandığını düşünüyorum ve öyle de oldu,ilk dakikalarda Bursaspor taraftar desteğini alıp ne kadar saldırsa da başarılı olamadı.
Hakem’in tam bir fiyasko olduğunu söylemeliyim,ard arda kartlarını çıkardı,Özellikle Lugano’ya verilen kart tam bir komediydi,adam hiç mi dokunmayacak kardeşim bu kadar da olmaz ki ya,Futbol kız oyunu mu zannediyorsun,he biz dokundukmu da sarıyı yapıştırıyorsun,böyle şerefsiz bir hakem bu maça verilmemeliydi,Leo Franco yu atmayan bu hakemler bize böyle haksız kartlar verirler ancak.
Herhalde bizim takımda oyuncu kalmıcaktı artık,hakem kime gelse kart gösteriyordu,memet topuza nasıl kart göstermedi şaşırdım.Alex,Guiza,Lugano,Gökhan gönül,Kazım kazım,işte bunlara gösterdi.Rakip takımın üstüne gidiyorduk top çevirerek ,Guiza yine beceriksizliğini bu maçta da gösterdi ,Alex yine sahneye çıkarak 1- 0 öne geçtik,ve ilk yarı böyle tamamlandı. Taraftarlar arasında gerginlik başladı,iki takım taraftarlarıda birbirlerine yabancı madde atıyordu,bunlar Bursa da daha önce oldu mu bilmiyorum.Ama Bursa yenildi mi böyle şeyleri yapan takımlardan biri,bir de Taraftarlarımızın sesi televizyona kadar geliyordu.İkinci yarı daha derli topluydu,bütün riskleri almıştı,ama bunu başaramadı.
Ne kadar nefret etsemde takımın en iyi oyuncularından biri de Memet topuz idi,pres yaptı,güzel paslar attı,mücadele eden iyi oyunculardan biriydi,Carlos’un yerine her ne kadar ikinci yarı santos girse de o kadar etkili olduğunu söyleyemem,ve sonra Devid girdi,devid’in doğru bir tercih olduğunu söyleyemem,onun yerine semih girse idi,daha faydalı olurdu.Bu da Daum’un tercihidir,saygı duymak lazım.
Bursa maçını da atlattık sıra haftaya oynayacağımız İstanbul belediyespor maçına geldi,gerçi onlarda bugün trabzonspor’dan 6 yedi,ama hiçbirşey belli olmaz,gerçi ondan önce hafta içi oynayacağımız Twente maçı var.
Taraftara Selam,Fenere Devam.
Yazan:Cem Kurtuluş
24 Ağustos 2009
KÜMEYE DİYARBAKIRSPOR
Diyarbakır maçları her zaman Fenerbahçemiz için zor geçmişti,açıkçası bu maçta puan kaybetcek diye korkuyordum,Trabzon maçında izlediğim diyarbakırspor ,çok sert,sakatlamaya yönelik oynuyordu,hatta oyuncularda sakatlandı,bu maçta da ondan korktum açıkçası o 8 numaralı oyuncunun sokakta görsem yüzüne tüküresim geldi adı Erdal mı neydi,hep ayağa çalışıyordu ama nedense oyundan bir atılamadı.
Zaten Diyarbakır taraftarlarını anlatmaya gerek yok bu terbiyesizler… bu lige çıkmasın artık ya da çıkarmasınlar bunlar 2.ligde’de aynıydı birinci ligde’de aynı hiçbirşey değişmiyor bunlar için.Maça iyi başladığımızı söyleyemem,çünkü Diyarbakır oynatmamak için sahaya çıkmış özellikle ayman ve Erdal denen kişiler sakatlamaya yönelik hareketlerde bulunuyordu.Bilika bana göre çok hata yapmıştır,onların zenci forvetlerinden biri ikide bir geçiyordu.
İlk gol’de volkan’ın hatası yoktu,Bilica o pozisyonda o adama top vurdurmadı,ama pozisyonu iyi takip edemedi,Lugano adamı tutmasına rağmen Bilica pozisyonu koruyamadı.İlk yarı kısık bir şekilde geçti,diyarbakır’ın o sert futbolu takımımızı biraz durdurdu sayılır.Gökhan gönül’ün muhteşem golü ile ilk yarı tamamlandı.
İkinci yarı başlayınca,diyarbakır’ın havası söndü,yine sert oynadılar ama bu defa yemedi,ikinci yarı yine çakmak,taş ne varsa o taraftarlar attı,hatta lugano’nun kafasına geliyordu,eğer kafasına gelseydi herhalde ölürdü,abartmıyorum ölürdü.Sadece ona mı christian baroni köşeye gidiyor korner kullanmaya ,ordan bile su şişesi geliyordu.Sonra maç hızlanmaya başladı kazım’ın golü biz Fenerbahçelileri ateşledi.
Semih son noktayı koydu penaltıyla,açıkçası penaltıya şaşırdım ben çünkü normalde bizim takıma bu kadar erkan penaltı verilmezdi hakem herhalde tırstı da penaltı verdi böylece diyarbakır’ı yerin dibine batırdık.Maç bittikten sonra olaylar sürüyordu,Diyarbakırlılar taş atıyordu,polislerde biber gazı sıkıyordu,bundan gazetecilerde nasibini aldı.
KÜMEYE DİYARBAKIR…
Yazan:Cem Kurtuluş
17 Ağustos 2009
Fenerbahçe 3 -Sivasspor 0
Bu akşam güzel bir maça tanıklık ettik.Maçtan önce belirtmek istediklerim var.Sabah büyük bir heyecanla yatağımdan erken kalktım,formamı giymek için hazırlandım,atkımı takıp yola koyuldum.Bakırköy’de tanıdığım abilerle ordan kadiköy’e geçecektik.Deniz otobüsüne bindik,yola koyulduk,5 dakikada yenikapıya gelecek dedi adamlar,ne 5 dakikakaymış arkadaş dedim içimden.Her neyse bu konuları bırakalım.
Maç öncesinde Fenerbahçelilerin toplanma yeri olan Nazlı’nın orda takılıyorduk,insanlar çılgınca eğlenip,içiyorlardı.Maç saatini beklemeye koyulmuşlardı,Bende Bir abiden kombine alıp maça girecektim,yoksa girme şansım yoktu.O da maddiyattan dolayıydı,55 tl çünkü her insanın vereceği bir rakam değil,ilginç olan şudur ki tribünler doluydu,bazı boşluklar olsada.Maçtan önce tribünler çağırıyordu futbolcuları,tabi ben o ara kombine’nin gelmesini bekliyordum,8.30 gibi içeri girdim.
Ve maç başladı Sivas,çok kapanıyordu,Fenerbahçemize alan bırakmamıştı,kontra ataklarla gol arıyordu Sivasspor,o kadar hafif topta oynamıyorlar,Bülent demiş herhalde,bunlara top oynatmayın adamlar ona göre defans yapmışlar.Hatta Devid’in üstüne çıktı adam penaltımızı bile vermedi,bunun aynısını Sabri yapmıştı,verilmişti.Ayrıca Alex’in sakatlanması biz Fenerbahçelileri üzdü,açıklamaya göre 3 hafta mı ne oynamıcakmış.Sion,maçında oynamıyacak olması çok kötü olsa gerek.
Kazım ilk golü attı,adam vurdu petkoviçin kıçına çarptı,az kalsın girmiyordu ama sonunda kazım golü attı,taraftarı selamladı. Sonra Emre gol atmış,golü açıkçası göremedim,televizyondan görünce çok şaşırdım.Sonra Sahneye Dos Santos çıktı,içimden Rapaiç diye haykırdım,aynı ona benziyordu.Kalitesini gösterdi.
Taraftarlarda iyiydi diyebilirim,Ben Maratondaydım Ünifeb ile karşılıklı bitmez tükenmez aşkımız tezarühatı özellikle çok iyiydi,en azından yankı uyandırmıştır.Umarım ileriki günlerde Tribün daha iyi olacak.
Ve Lideriz…
Yazan:Cem Kurtuluş







