// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

Speed/thrash metal etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Speed/thrash metal etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

30 Nisan 2012

Deathhammer -Onward to the Pits (2012)




















Cehennemin efendileri ortalığı kasıp kavurmaya devam ediyor.   Son zamanlarda hiç boş durmadılar.  İyi iş çıkardılar. Son çalışmalarından biri de “ Onward to the Pits’’ . Bizi pitin içine alıp o pitin etrafında başımızı döndürüp, pis ve ahlaksız sözleriyle bombalıyorlar.  Yüksek tempolu parçalar ve gaddarlık tam gaz devam ediyor.

  Yılın 2012 olduğunu düşünürsek bu adamların yaptığı normal değil. Diğer ürünlerinde  nasıl kafamıza balyöz gibi davullar indiyse bu albümde de bundan geri kalmamışlar. Tam gaz devam ediyor . Motörhead,  Kreator,  Venom , Sodom etkilerine devam demiş elemanlar.

Albümü dinlediğiniz andan itibaren cehennem kapıları size sonsuza kadar açılıyor ve her yere öfke saçıyorlar.  Cehennemin basamaklarında bizi dolandırıyorlarlar bu albümle.  Beynimizi uyuşturan sololar ve kafamıza inen balyöz etkisinde davullar, cehennem kapısını aralayan çığlıklar eşliğinde albüm devam ediyor.

Albüm “ Deathrashing sacrifice’’ ile açılıyor ve  girişiyle kaos un içine sürüklüyor.   Aynı zamanda vahşi poser avcıları bu parçayla  iş başına olduklarının mesajını da veriyor.  Hızlı gitarlar, balyöz etkisi davullar, eşsiz çığlıklar şarkının rotasını belirliyor. Ezici bir üstünlükte gidiyor ve kaos un içine doğru sürüklüyor bizi.   Poserleri tekmelemek için en  ideal şarkı!

“  Voodoo rites’’ ile kaos devam ediyor.  Kargaşa, merhametsizlik, terör, kaos, zombiler, katliam, acımasızlık, karışıklık, cehennem, kötülük  ve kargaşa hissini barındıran parçalardan biri.. bütün hepsini bir araya getirdiğimiz karşımıza sadece bir kelimenin karşılığı çıkıyor, o da “ Cehennem’’.   Cehennem çığlıkları parçanın içinde yükseliyor, Venom etkisi bariz belli oluyor diğer çalışmalarında olduğu gibi.

“  Fullmoon sorcery’’ black ile speed metal in birbirine karıştırıldığı ve anormalliğin yüksek tavan yaptığı, kaos ortamının çığlıklarla yükseldiği bir parçaya tanıklık ediyoruz.  Çürümüş cesetler etrafa dağılmış, onun pis kokuları insanlara yayılmış, bu yayılma sonrasında etrafta yükselen ahlaksızlık.   “ we rip the arms of jesus and eat his head’’ ise parçayı özetleyecek nitelikte..

“ Emperor of sin’’ günahkar orduların iş başına geçtiği ,ahlaksızlığın her zaman ki gibi yükseldiği, kutsallığın yok edildiği ,hiçlik üzerine sözlerin arttığı ve nefretin tavan yaptığı şarkı.  Parça girişiyle şaşırtıyor ve sonra harekete geçiriyor  bizi.  Arada gelen tuhaf melodiler ise lezzetli sololar kıvamında olduğunu söylemekte yarar var.

“ To the evil “ eski çalışmalarına selam çakan parçalardan.

Gitar ve davul temposunun hızlandığı, her yere öfkenin saçıldığı , kötülüğün ve   cehennem zillerinin yüksek sesle çaldığı,  cehennem  basamaklarının  hızlıca tırmanışıdır bu parça. Albümdeki favorilerimden.   Aralarda gelen  lezzetli sololar parçaya apayrı boyut katmış.

“  Final black mass’’ Ölüm çığlıkları, Kötülük, eziyet üçlemesi üzerine kurulu bir parça. Çığlıkların yükselmesiyle öfke, şeklini alıyor. Bu da bizi kaos un içine sürüklüyor. To the evil tadında ,eski çalışmalarındaki parçalara benzettim bu parçayı da .

“ Army of Death “  şeytan ve ölüm arasında bağlantının kurulduğu, çığlıkların öfke ile birleştiği parçalardan.  Bu adamların şüphesiz akli dengesi yerinde değil ve burada da yıl 2012 değil 80’lerin ortaları gibi bir şey sanırım.. akli dengeyi zorlayan herifler.

Albümün geneline baktığımızda ve yılın 2012 olduğunu düşünürsek bu adamlar şüphesiz kafayı yemiş.  Şeytaniliğin bu kadar ön plana çıktığı bir grup son senelerde yok denecek kadar az ve Deathhammer şeytaniliğin önplana çıktığı gruplardan. 2012 yılının şüphesiz en iyi şeytani kayıtlarından biri.  Kayıtsız kalmayın!

CEM KURTULUŞ, 2012


30 Mayıs 2011

Drünken Bastards - Horns Of The Wasted (2010)




















Tarzları için "Punk Rockin' Black Fuckin' Thrash Killin' tanımını yapan Drünken Bastards için fazla söylenecek bir şey yok.  Alkolik herifler; thrash -punk-black metal karışımı işler çevirelim kafasında tartıp yola koyulmuşlar. Bu herifleri 2007 yılında çıkardıkları " Posercrusher " adlı albüm ile tanıdım. Eğlenceli aynı zamanda  karanlık punky metal işlerini sevenler bu çalışmanın içine dalsınlar. Bu çalışmadan 3 yıl sonra Drünken Bastards “ Horns Of The Wasted’’ albümüyle  karşımıza çıktı. Yine thrash,punk,black metal işlerine dair klas işler koyduklarını yine belli ediyorlar.

Drünken Bastards genel itibariyle müziklerinde Venom,Sodom,Bathory  gruplarının izlerine rastlamak mümkün, 2000'lerde pek çok grup bu grupların yansımasını gördük.Bu albümde de yine ne kadar klas bir grup olduklarını grup bizlere gösteriyor.  Albümde sekiz parçanın yanında  ama eski parçaların yeni kaydedilmiş olanları da var. Abigail, Motörhead etkileşim müzikleri  “ Toxic Patrol “ da açığa çıkıyor. Saldırgan gitarlar, kirli vokaller blackened thrash mevzusunu anlamak için yeterli.  Bunu takip eden “ Posercrusher “ true metal temasıyla poz kesenlere haddini bildiriyor.  Eat Me Fuk’dan “ Destroy Factory “ orjinalinden daha iyi yorumlananlar yorumu yapılacak klaslıkta ve GG Allin’i böylelikle selamlıyorlar.  “ Drink with Satan’’ ile şeytan’a selam çakıyorlar buradan.  Hikayesini barlarda sürtünen fahişelerden alan  “  Alcoholic Big Tits’’   kirli vokaller, speedy riffler, süratli davullar ve  crust  punk,black,thrash  işlerini sevenlere ithafen.  Alkolün dibine vurmak daha mümkün, hikayesini de bara giden kendinden geçmiş birini anlatır.

“  Baptized In Speed And Blood’’  kirli vokaller yine başrolde, back vokallerle birlikte kirli atmosfere yaklaşılıyor. Thrash punk mevzularına en yakın şarkı olma niteliğini taşıyor.

2000’ler bazında değerlendirirsek  “ Horns Of The Wasted “  punky metal işlerini sevenler için klas bir iş. Biraz motörhead, biraz abigail kafaları, alın size Drünken Bastards.

 Cem Kurtuluş, 2011

24 Mayıs 2011

Alcoholic Rites - Alkomanifesto (2010)






















Sizi bilmem ama  ben klas plakçılar sıralamasında her daim Iron bonehead’i ilk sıraya koyarım. Plak şirketi olarak  eski okul işleri kovalıyorlar.   Elimizde müthiş ve çiğ  bir kayıt var. Kafayı kıracağınız  albümde ekvatordan gelme alkolik manyaklar alkol manifestosunu yazmış. Speed-black-thrash üçlemesiyle karşımıza çıkıyor Alcoholic Rites. Albüm, ismini veren şarkı olan   “ Alkomanifesto. “  ile açılıyor.  80’lerin o evil havası Running Wild, yer yer Motörhead etkileri, Sarcofago ,Beherit grubunun izinden gitmeler, Sodom, Kreator gibi gruplara müziklerinde selam çakıyorlar. "My dick is the gun, alcohol psychopath" sözleriyle de olayı özetliyorlar.

 Şarkı isminden anlaşılacağı gibi  " Thrash and Heavy Metal of War " bass'ların konuştuğu, karanlıkta speed metal'in şeytanilikle birleştiği hissiyatı vermek de zorlanmıyor.  Saldırının, gitar ve davulun kafamıza balyoz gibi indiği " Evil Zone " şeytani işlerin peşinde olduklarını söylüyorlar.  " Doom Cage" kafamıza balyoz gibi inen davul ataklarıyla açılır, bu saldırı da şarkı isminden anlaşılacağı gibi ölüm vari sözleriyle, kaotikliğini karanlıkta gösterir.  " Masturbation "  albümün en uzun sözlerine sahip şarkılarından biri olmakla birlikte seks vari sözleriyle öne çıkar. Your excrements are the sacraments of insane sex "    sözüyle seksin leşlik seviyelerine doğru yolculuğa çıkarlar. 

Black/ thrash ruhunu  yansıtan " Massacre  On The Street " alkol vari sözleriyle yerinde durmama hissine sahip. Kısa ama etkili, Speed metal saldırganlığını yansıtan ve  davulun kafamıza balyoz gibi indiği "  Violent Desecration "   şeytani liriklere sahip  " you will be fucked by Satan " sözüyle fikrini söylüyor.  Sadistliği övücü sözleriyle " Tortured "  blacky vokallerinin etkisiyle albümün dinamit şarkıların merkezi olması konumunda.  Anti-religion temasıyla öne çıkan " I 'm your Fucking Goat Penetrator "  bununla devam eden  “ 666 Shooting In Head “  eski okul black metal gruplarının etkisinde devam ediyor.  Albümün kapanışı  " Scard And Horror " şarkısının  " hail satan, hail death " vari sözleriyle özetleniyor. 

Eski okul black metal gruplarının izinin olduğu, ilk dönem Sodom, Kreator gibi gruplarından müziklerine taşıdığı " Alcoholic Rites " speed metal riffleri, thrashy black vokaller ve kirli speed sololarıyla Venom ve Motörhead'i karıştırarak " Alcomanifesto " adında alkolik manifesto sunuyor. Halen dinlememiş olanlar varsa Güney Amerikalı ruh hastası Ekvatorlu alkoliklere şans versin! 


Cem Kurtuluş,2011

08 Mart 2011

BAPHOMET'S BLOOD





İtalyan pure speed metal grubu Baphomet’s blood’un kuruluşu 2003 yılına dayanıyor.  Vokal, gitar ve basta Necrovomiterror, davulda R.R. Bastard tarafından oluşturulan grup tarz olarak Thrash metal, Speed Metal ve Rock'n'Roll öğelerini birleştirerek ve liriklerinde şeytan, seks, alkol, anti-hristiyanlık gibi öğeleri temel alarak bu tarzda son yıllarda çıkan gruplar arasında. Grubun vokali tam bir lemmy taklitçisi. Gruptaki elemanların hepsi birer Motörhead hayranı. 

 Grup, Motörhead,Tank,Exciter,Sodom,Venom gibi dev gruplardan büyük ölçüde ilham almıştır. Özellikle Venom ve Motörhead etkileri bariz belli oluyordur. Grup 2003 yılında kurulmasından sonra 2005 yılında " Satanic commando"  adında bir demo yayınlar.  Hiç vakit kaybetmeden 2006 yılında " Satanic metal " atacak albümünü yayınlar. Albüm speed metal’in bütün öğelerini içerir. Hızlı gitarlar,speed metal ritimleri,kirli vokaller.. Her şeyiyle mükemmel albüme imza atmışlardır. Şarkı sözleri ise antihristiyanlık,alkol,seks ile ilgilidir. 

Grup 2007 yılında 7 parçadan oluşan bir toplama albüm yayınlamıştır. Albümün içinde Satanic Metal Attack albümünden parçalarda bulunur. Bu toplama albümden sonra grup yeni albüm çıkarmaya karar verir. 2008 yılında second strike adında albümleri yayınlanır. Grup yine tam gaz yoluna devam etmektedir.   

Grup bu albümden 1 sene sonra " Metal damnation"  albümünü yayınlar. Yalnız grubun şöyle bir takıntısı var sanırım albüm hangi plak şirket'ten  çıkıyorsa o  plak şirketiyle ilgili şarkı var.  Metal damnation albümüyle ne kadar iyi yolda olduklarını bizlere gösteriyorlar.  Grup şu ara biri live olmak üzere 2  ep çıkaracak. Ep’nin ismi Back from the fire diğeri Live In Italy.

Grup Üyeleri;

Necrovomiterror - Vocals, Guitar, Bass
R.R. Bastard - Drums
A.Trosoramanus - Guitar
Speednecromancer - Bass




Diskografi;

Satanic Commando (Demo), 2005
Satanic Metal Attack, 2006
Blood Vomit and Satan (Toplama), 2007
Second Strike, 2008
Metal Damnation (2009)
Back from the Fire EP, 2011
Live in Italy EP, 2011

CEM KURTULUŞ,2011

06 Mart 2011

Running Wild - Branded And Exiled (1985)




















" Karada Manowar, Korsanda Running Wild " diye bir tanımlama vardır,ilki herkes için geçerli mi tartışılır ama ikincilik konusunda çoğu kişi aynı fikirdedir.  1980'lere geldiğimizde heavy metalin altın çağı olmakla beraber dünyada Nwobhm ile birlikte beraberinde speed metal'in etkisinde olan grupları da ortaya çıkarmıştı. Bu gruplar aynı zamanda daha önceki dönemde heavy metal gruplardan aldığı ilhamla ileride bunu yaptığı işlere göstereceğini gösteriyordu. Alman speed /heavy metal efsanesi Running Wild için her şeyin başlangıcına gidecek olursak; ilk demoları 80'lerin başında gerçekleşir.  Bunun üstüne birçok  demo çıkarırlar. Başka gruplarında yer aldığı Split'te kendilerine yer bulurlar. 1984 yılında ilk albümünü yayınlar Running Wild,   hiç vakit kaybetmeden biz işe koyulalım derler ve 85 yılında  Branded and Exiled albümünü yayınlarlar.

Running Wild , Almanya’da "Accept ve Scorpions ile birlikte en saygı duyulan grupların başında geldiğini söylemeye gerek var mı bilmiyorum. Prodüksiyon dehşet verici olmakla birlikte ilk albümde ağırlıklı olan satanik imaj, şeytani sözler bu albümde fazla gözükmez.  Aynı zamanda albüm çıkarken gitarist değişikliği olur.  Preacher’ın yerine Majk Moti katılır gruba. Gitarlar etkili olsa da ilk albüme göre farklılık gösterir.   Rock’n  Rolf yine üstün bir vokal olduğunu albümde bizlere gösteriyor.   Bu albüm Heavy ve speed metal’in yükselişte olduğu dönemde çıkmış korsanlar  bize yine iş başında olduğunu gösteriyor.

Albüm “ Branded And Exiled’’ ile giriş yapılır.  Rolf’un o enfes vokalleriyle kendimizden geçiyoruz.  İlk albümdeki gibi güçlü gitarlara tanıklık etmesek de  şarkının gitar girişi jilet gibi.  Sololar dikkat çeker, heyecan verici sololara tanıklık ediyoruz. Rolf’un vokaliyle bütünleşmesiyle enfes bir şarkı ortaya çıkıyor.  Şarkının lirikleri sürgüne gönderilen ve orada damga yiyenleri anlatıyor.  Ancak bir arada durabilirlerse karşı güçlerle başa çıkabileceklerini anlatılıyor.

“ Gods Of  Iron’’  gitar saldırılarının hakim olduğu, “  Evrenin yöneticilerine meydan oku’’ diye mesajı veriyor.  Kölelik, isyan edenler ve özgürlük için kavga edenler şarkının teması oluyor. Mitolojik unsurlarla şarkı sözlerinin bağlantısı yüksek.  Rock'n Rolf'un güçlü vokaliyle zirveye ulaşıyor.  " Realm Of Shades’’  klas bir gitar girişiyle açılan parça sonra şekil değiştiriyor. Rolf yine görevini yerine getiriyor.    “Biz,tüm dünyanın yalanlarından sıkıldık " sözüyle de ana fikrini ortaya koyuyor. 

“ Mordor’’ bir marş edasıyla akılda kalıcı notalarla, sololarıyla kendinden geçiren şarkılardan biri olarak öne çıkıyor.   Dünyayı esareti adı altına alan bir düzende yalancı yöneticilere,kendilerini savaşata götürenlere, zulüm ile baskı altına alanlara     “ Fight the Oppression”  ile sözünü fazlasıyla söylüyor. Çift gitarın etkili olduğu riff bolluğuyla  Rolf’un güçlü vokaliyle, baş döndüren sololarıyla da klasını konuşturuyor.   

Judas Priest etkilerine  rastladığımız “ Evil Spirit “ gücü elinde bulunduran statü sahiplerine, şiddetten beslenenlere  money and fame were his conviction” sözüyle  sesleniyor.  Şarkının genelinde Judas Priest etkileri görmek mümkün, ki  80’lerin ortalarında heavy metal ile yolu kesişen  çoğu grupta Judas Priest etkileri görmek mümkün.  Albümün genelinde de Downing-Tipton etkileşimli rifflere denk geliyoruz. 

 Gitarların hakimiyetinin sürdüğü, Rolf’un da güçlü vokaliyle  enerjisini yaydığı albümün dinamiklerinden “ Marching to Die “  nedensiz savaşa sürüklenen nedenini sormadan   soykırım yapan insanlığa sesleniyor. Albümün finali  80’lerde deri ceket giyerek- motor sürerek konserlerde hunharca eğlenen, headbang yapan gençliği “  Chains  and Leather “ ile selamlıyor.  Bunu ilk yapan gruplardan biri de Judas Priest’ti, albümün genelinde Downing-Tipton rifflerinden etkilenme olduğu bariz belli oluyor.

Toparladığımızda;  1984’te Running Wild şeytani sözlerden biraz daha toplumsal olaylara, nedensizce savaşa yollayan savunma bakanlarına sözünü söylüyor. 1985 itibariyle Majk Moti grubun soundunun gelişiminde farklılık yaratıyor.  “ Branded And Exiled “ 80’lerin en iyi heavy metal albümü değil ama 80’lerin ortalarında çıkan işler arasında konuşulması gereken başarılı bir albüm olmasıyla klasını konuşturuyor

Cem Kurtuluş, 2011

02 Şubat 2011

Tank - This Means War (1983)

























Bu savaş demektir ! İngiliz menşeli Tank grubunun bize söylediği bu.   Kişisel olarak bahsetmek gerekirse; New Wawe Of British Heavy metal’in en baba ve en çok saygı duyduğum grupların başında gelir Tank.  İngiltere’de de her zaman saygı duyulan bir grup olmuştur sadece İngiltere’ye has bir durum olmamıştır bu.  Ama New  Wave Of British Heavy Metal’in çıkışı ingiltere’ye dayandığı için bu böyle düşünülebilir. Önemli pek çok Speed/thrash metal grubuna  ilham kaynağı olmuşlardır. Bunu kısa kesmek gerekirse;  sağlam bir prodüksiyonla This Means War albümüyle Tank karşınızda.  Albüm 7 parçayı içeriyor,  albümün prodüktörlüğünü  John Verity üstleniyor.  Albüm akılda kalıcı rifflerle ve sololarla donatılmış. Lirikler genellikle savaşlar,askerler,kadınlar gibi konular üstüne kurulu.

Albüm “ Just Like Something From Hell “   gibi 8.30 dakikalık süresiyle albümün en uzun parçasıyla açılıyor. Şarkı değişik bir klavye girişi ile başlıyor. Klavye tonları 1 dakika sürüyor.  Şarkının  en önemli anları gitarda yaratılan marifetler, sololar oluyor.  Adeta baş döndürme çerçevesinde ilerliyor, bu şarkı aynı zamanda pek çok thrash metal grubuna ilham olmuştur.

Albüme ismini veren şarkı  This Means War’’   güçlü, yıkıcı,  Punk etkisi   fazla olan bir şarkı.  Tempo düşmüyor.  Albümün dinamiklerinden,yapı taşlarından, aynı zamanda albüme ismini albüme veren parça olma özelliğini taşıyor, sözlerde hafızamızda yerini koruyor.  
Şarkının ortalarına doğru enfes sololarla can yakmaya devam ediyor Tank. " Evet bu savaş demektir"  mesajını  bize veriyor. Speed metal, ve punk'ın görkemi birleşiyor bizi harekete geçiriyor.

“ Hot Lead Cold Steel “  şarkının başlarında  sessizlik hakim sonradan şarkı davul ve gitarlarla destekleniyor arkadan da klavye tınıları geliyor. 80’lerin melodik rock gruplarını hatırlatıyor parça.  Ara sıra Accept'i hatırlatıyor.   Her  “ Hot Lead… Cold steel’’  diyişinde şarkı parti havasına dönüşüyor koro vokallerin şarkıya katkısı tartışılamaz.  Tank ile saldırı “  Laughing In The Face Of Death” eşliğinde devam ediyor. Accept etkileri çok fazla bu şarkıda,  aynı zamanda Running wild,Grave digger gibi grupları dinliyor hissine kapılıyorsunuz. Mükemmel riffler, sololar ve tempo yüksek bir şekilde   devam ediyor. 

En keyif aldığım şarkılardan biride  If We Go (We Go Down Fighting)” .  Şarkı klas baslarla  açılıyor. Şarkı " Hot Lead Cold Steel " şarkısının hot lead cold steel kısmında koro vokallerini hatırlatıyor. 

Özet olarak; 1983 yılında çıkan  " This Means War "  NWOBHM’nin ana taşlarından biridir.  Savaşa davet eden, NWOBHM alanında unutulmuş kayıtlardan biridir. Old School kanı taşıyan herkes dinlemelidir bu albümü! 

Cem Kurtuluş, 2011



31 Ocak 2011

Children of Technology - It's Time to Face the Doomsday (2010)






Children of Technology;  İtalya ‘ dan kafayı post apokaliptik dünya, bilimkurgu çağı ile bozmuş, fazla Mad Max izleyen bir ekip. Kafayı bozmuş adamlar savaşlarla.  Milyonlarca split,single çıkardılar. Thrash metal ile karışık crust çalan bu elemanlar müziklerinin üstüne motorhead rock’n roll u eklemişler  ve bize sunmuşlar.80’ler evil metal’in bileşimleri de var. Venom,Hellhammer,Amebix,Discharge bariz etkileri hissediliyor.

 

 Geçmişlerine gidersek; ilk kayıtlarını 2008 yılında yayınladılar. Şimdi bahsedeceğim kayıt ise 2010 yılında  çıkardıkları It's Time to Face the Doomsday adlı albümü. Dinledikçe bağımlılık yaratan bir kayıt. Yine kirli ve pis.  Böyle metal/punk işlerinde çok varım demek sıradan olacak; ama kirli,pis,içine rock’n roll karıştırılmış pek çıkmıyor. Adamlar bu albümde çok iyi iş çıkarmışlar diğer albümlerde ve demolarda çıkardığı gibi.  Rock’n roll gürültüsüyle karşı karşıyasınız elemanlar yine yapacağını yapmış ve bize harika bir albüm sunmuşlar. Bolca motörhead etkisi var.  Albümün açılışı “ New Enemies To Hunt’’ ile  pis ve kirli işler peşinde koşan bu çocuklar etrafa rahatsızlık veriyor. Kirli vokaller başrolde , gitarlar cayır cayır, enfes sololar.  Arada giren back vokalleri unutmayalım.

 

Kıyametle ,savaşla kafayı bozmuş bu adamların çağrısına kulak vermek için  albüme ismini veren  “  It's Time To Face The Doomsday’’ dünyadaki savaşın yaklaştığına dair işaretini yüksek sesle haykırıyor. Yüksek tempo,  bolca motörhead ve venom etkileri bu şarkıda da devam etmekte. “No Man's Land’’  kirli vokaller,  bass gitarlar baskın, can yakıcı sololar,  back vokallerin araya girmesiyle şarkı daha gaz verici hale geliyor.  “ Racing Through The Valley Of Death’’  ile Mad Max filminden fırlamış  Humungus’u merkeze koyarak ve sonrasında     kirli vokaller yine kendini gösteriyor.  Ölümün vadisinde yarış bu şarkı ile devam ediyor.Kıyametin peygamberleri  “ Nuclear Armed Dogs’’ ile saldırıyor. Yüksek tempo,agresiflik dolu dizgin devam.

 

Uzatmamak gerekirse; Mad max izleyip kafayı post apokaliptik dünya ile bozmuş bu kirli adamların bu kaydını kirli ve pis motörhead,venom,üstüne crust işleri sevenler  yarım saaate yakın süresiyle kıyak bir işe imza atıyorlar.


Cem Kurtuluş, 2011 Ocak





29 Ocak 2011

Hazy Hill - Murky Bedlam (1990)




















Hazy hill şu topraklarda  en saygı duyulması gereken gruplardan biri.  1988 yılında kuruldular ve hemen işe koyuldular. Tabi imkansızlıklarda vardı. Hemen 1 sene sonra 1989 yılında Murky Bedlam demosunu yayınladılar.  Speed/thrash metal’in  en önemli örneklerinden biri bu demoydu. Old school ruhunu yaşatan , hızlı gitarlar,agresif vokaller, öfke ,nefret,acımasızlık hepsi bu demoda vardı.  Bir dönemde Hazy hill norveç’li grup Mayhem ile aynı sahneyi  paylaştı.  

 " No Traces Left’’ gibi güçlü şarkıyla açılıyoruz.   Hızlı gitarlar ,durmak bilmeyen davul atakları, agresif vokaller o dönemde böyle bir şarkı.  Kötülük ve merhametsizlikle dolu bir şarkı. Ve daha da anlamla getirebilmek için mesaj şu  " Parlak tanrılar, mezarlarda dans etti!’’ Demoda en uzun şarkı olmasına rağmen tempo hep yüksek, gitarlar hep çalışıyor takır takır. Şarkının ortalarına doğru enfes bir solo geliyor sonra şarkı yine eski temposuna dönüyor. 

" Murky Bedlam’’  Dönemin en baba parçalarından biri speed/thrash örneklerinden biri.  Ayrıca demoya ismine veren parça. Keskin gitarlar, eski moda speed/thrash gruplarının girişleriyle aynı.  Vokal şarkıya girdiğinde kayış kopuyor. Ama gitarlar ve davullar durmadan çalışıyor.  Şarkı bitmeden gelen sololar can alıyor.  

" I’m a Killer’’ ile katliama devam ediyor Hazy Hill  Mesaj gayet açık şarkının isminden anlaşıldığı gibi. Katliam yapmak ana mesaj ama şarkı’’ nefret,ölüm,şiddet’’ üçgeninde birleşiyor. Gitarlar akıyor ,davullar saldırıyor, etrafa saldırma hissi uyandırıyor .   Şarkının bitimine doğru gelen sololarda klas.

Saldırı tüm hızıyla  devam ediyor .Sıradaki şarkı " Burning shades’’ yüksek tempoyla devam ediyor.  " Herşeyi yak etrafındakileri, ilk önce buna etrafında dolaşan gölgelerden başla "  mesajı veren bir şarkı.  Davullar iyi çalışıyor, iyi iş çıkarmış sonra enfes sololar şarkıda yerini alıyor.

" Murky Bedlam" ,90'larda tonla iş arasında sıyrılmış  zehir gibi kayıt. O eski ruhlu oldschool speed/ thrash metal yapıtı desek abartmayız. 1990'lı yılların başındaki en baba speed/thrash işini dinlemeden ölmeyin! 


Cem Kurtuluş, 2011

27 Ocak 2011

Deathhammer - Phantom Knights (2010)
















2 sene aradan  sonra Deathhammer şeytani  bir dönüş yaptı.   Phantom Knights"   Son yıllarda çıkan en şeytani, liriksel olarak en sikici  çalışmalardan biri.  Sene 2011 olmuş ama bu adamlar kafa olarak 80’lerde yaşıyor. Böyle şeytani,leş  işleri çıkaranları el üstünde tutmak gerek. Müziklerinin üstlerine koyuyorlar. Bazıları gibi kendilerini tekrarlamıyorlar bazılarından kasıt, retro thrash grupları.Adamların etkilendiği gruplar  Sabbat, Bathory, Venom, eski Sodom, Destruction, Kreator,vs. Hal böyle olunca bu adamların şeytanilikten ödünç vereceğini nasıl düşünebiliriz?  Böyle albümler üreten kaç grup kaldı ki zaten ,ama bu adamlar şeytanilikte sınır tanımıyorlar.   Şimdi Deathhammer kanınızdaki alkol oranını artırmak için yeniden karşınızda...

2 çılgın adamın işi bunlar.  Cehennemden gelme bu adamlar  öyle bir ziyafet sunmuş ki bize “  cehenneme hoşgeldiniz’’ mesajı veriyor.  Ölümüne saldıran  yüksek tempolu parçalar, nwobhm esintili gitar melodileri, kafamıza balyöz gibi inen davul atakları bunların hepsi bu iki adamın işi. Cehennemin kapıları “ Gates Of Hades’’ ile  sonuna kadar açılıyor. Davullar kafamıza iniyor, tempo bir an olsun düşmüyor. Davulda  Sadomancer mükemmel iş çıkarıyor.  Gaza gelmemek mümkün değil. Şeytani bir giriş, keskin gitarlar ön planda. Çığlıklarla bizi daha da delirtiyorlar.

  "  Blood Token’’ ile yola devam ediyoruz ve tempo bir an olsun düşmüyor. Delik deşik sololar şeytanilik tam gaz devam ediyor.  "  Arise! from the vast pits of death!’’ diye şarkıya giriyorlar müthiş gaz veriyor. Din karşıtı sözler yine ön planda.  " Haçı inkar et "  diye mesaj gönderiyor.Girişiyle beni mest eden “ Devilish dirge " ile şeytanilik tam gaz devam.  Ölüm,acı,cehennem üçgeni içerisinde dönüyor şarkı, o şeytanilikten biraz olsun taviz yok.  Gitarlar iyi çalışıyor, davul gümbür gümbür geliyor. Bu iki adam sınır tanımıyor

 Lucifer’in arkadaşları başrolde şeytanilik "  Armoured Assassins’’ ile  devam ediyor.  Delirmelik bu şarkı, çığlıklar delice davul atakları saldırma hissi uyandırıyor. Can yakıcı soloları da unutmayalım.  Bize Cehennemden sesleniyor. Yok etmek için hazır ol " Ready for destroy’’ ile devam.  Öfke,nefret,acı ,intikam her biri bu parçada toplanmış. Arkana bakma yok et mesajı veren bir şarkı.   Şeytanilik,gaddarlık,acımasızlık, anti-christ sözler 80'lerin evil atmosferini yakalamayanlar için " Phantom Knights" 2010 yılının en şeytani,en leş, en old school kayıtlardan biri!

Cem Kurtuluş,2011