// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

Spor Toto Süper Lig 2012-2013 etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Spor Toto Süper Lig 2012-2013 etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Nisan 2013

Deplase Ankara (22.04.2013)

Deplasmana gitmeden önce uykusuzluklar devam eder. Deplasmana gideceğin heyecan hangi deplasman olursa olsun önemli değil. Yaşın 20’de olsa, yaşın 40’da olsa deplasmanın heyecanı değişmez. O sabah 2 saat uykuyla uyanmıştım. Ama güzel bir yanı vardı ” deplasmana gitmek”. Biletsiz sevdalar bu maçta da devam etti.

 İlhan Cavcav’ın Fenerbahçe taraftarını keriz gibi yolduğu hafta Ankara deplasmanına biletsiz gittik. Sadece biletsiz giden biz değildik. Giremeyeceğimizi biliyorduk. Yol boyunca yine makaralar devam etti, otobüste 80’li yıllar ve 90 başlarında tezahüratlar söylendi deplasman keyifli bir hale geldi. Deplasman için öyle şeyler söylemeliyiz ki 1 hafta biriktirdiğin para, sırf giremeyeceğini bilerek yollara düşmek bu noktada önemli bir şey. Yol keyifliydi. Stat önüne nihayet yaklaştık. Sadece biz değildik biletsiz olan. 1 biletin olup da kendinin içeriye girmen deplasman yollarında kişilik kaybı olurdu. Yola çıkarken arkadaşlarını yolsuz bırakmamak deplasman yolculuklarının en önemli ayrıntısıdır.

Kimsede bilet yoktu, giremeyeceğimizi bildiğimizden kaybedeceğimiz bir şey yoktu. Önemli olan oralara kadar gitmemizdi. Sıkı güvenlik önlemlerinden dolayı çoğu kişi stat dışına çıkarıldı. 75 Liraya Fenerbahçe taraftarını kaz gibi yolan İlhan Cavcav’da kuşkusuz sigarasını tüttürüyor olmalıydı.

Bir ton insan giremedi. Bazıları sadece orada olmak için oradaydı. 75 lira verilebilirdi, ama taraftarı kaz gibi yolan yöneticilerin cebine 75 lira indirilmektense oraya gelerek orada olman bile yeterliydi. Biz de böyle yapmıştık. Girememiştik, dışarıda maça göz attık, stadın çıkmasını bekledik. Maçı kaybetmiştik. Şampiyonluğa dair umudu olan taraftarın bu umudu bu maçlık yarıya inmesini bırakın yüzde’80lik bir kayıp olmuştu. Deplasman yolculuklarının dönüşlerinde eğer yenilmişseniz suratlarınız asık ve takımla ilgili hataları söyleyip durursunuz ama bu hiçbir işe yaramaz

 Bu seneki Manisa deplasmanına gidip giremediğimiz ve arkadaşlarımızla olduğumuz gibi bu deplasmanında en önemli yanı arkadaşlarımızla birlikte olmamızdı. Taraftarı kaz gibi yolanlar oldukça tepkilerimiz sürecektir. Bu deplasmanda emeği geçen  ve Fenerbahçe uğruna yollara düşen sabah yorgun yorgun işe gideceklere  selam olsun…

Selametle.

" Şampiyonluk gitti Aferin çocuklar.."



Cem Kurtuluş, 2013

08 Nisan 2013

Orduspor-0 Fenerbahçe 2: Tutmayın Salih'i !


Galatasaray’ın kazandığı bir haftada Fenerbahçe’nin takibi bırakmaması için kazanması gerekiyordu ve öyle oldu. Maça taraftarının desteğiyle hızlı başlayan taraf Orduspordu.  Atak üstüne atak yaptılar. Fenerbahçe takımı sakin oyun yapısıyla dikkat çekti.

 Lazio maçından kaynaklı değil, taktik icabıydı. Volkan’ın kurtarışları da bu noktada önemli oldu.  Net pozisyonlar çıkardı. Kontrollü bir oyun tercih edildi. Fenerbahçe her zamanki gibi sakin, kontrollü oyun, bol pas yapıp kaleye gidiyordu.

 Gol de öyle gelmişti. Caner’in rakiplerini teker teker geçmesi sonucu salih’in klasik Alex vuruşuyla top ağlara gitti. Salih bizlere “ Geleceğin Alex’i mi olacak” sorularını sordurdu. Hiç atağın olmaması golün kritik dakikada gelmesi biz Fenerbahçelileri umutlandırdı.

 Aykut Kocaman’ın Salih’i cesaret edip 11’e monte etmesi unutulmaması gereken bir unsur. Bunun için Aykut Kocaman'ı ne kadar eleştirsek de  yaptığı doğruları da taktir etmemiz gerekir.

Türk futbolu için Salih önemli bir değer. Daha çok çalışıp, daha çok üstüne koyarsa Avrupa takımları için transfer listesine girebilir.

Caner’in diğer haftalara nazaran son haftalardaki çıkışı, Salih’in ikinci goldeki klas vuruşu maçta aklımıza kazınanlardan birkaç hareketti. Orduspor tribünlerden gelen küfürler, caner’in kafasına isabet eden bozuk para da birkaç olaydan biriydi. Orduspor şampiyonluk yolunda önemli bir maçtı. Fenerbahçe yoluna dolu dizgin devam ediyor. 

Yazan: Cem Kurtuluş

04 Mart 2013

Beşiktaş-3 Fenerbahçe 2


Avrupa  maçları dahil son maçlarda Futbol yazılarımdan ayrı kaldım.  Takımın iyi olmadığı ortada, son maçlarda çok mücadele etmese de  kazanıyordu Fenerbahçe takımı. Her şey eleştirilebilir. Takımın mücadele etmediği, sadece gol atarak geriye çekilmesi, Aykut Kocaman’ın teknik hataları ve bir çok şey.  Beşiktaş maçı Fenerbahçe için çok önem taşıyordu.

  Galatasaray takımı berabere kalmış Fenerbahçe’de bu maçı kazanması gerekiyordu. Geçen maçlarda olduğu gibi “Galatasaray takımı berabere kalınca Fenerbahçe berabere kalıyor, Galatasaray yenilince Fenerbahçe yeniliyor” sözü geçerli oldu bu maçta. İlk yarım saat baskılı oynayan bir Fenerbahçe takımı vardı.  Her yönden iyiydi.

Kuyt saç baş yolduruyordu televizyon karşısında bizlere, Gökhan gönül sağ kanattan yaptığı bindirmelerle eski maçlardan daha iyi bir görüntü çizdi. Maçın ilk yarısında  atılan bir gole ofsayt olmamasına rağmen ofsayt verilerek gol iptal edildi, sonra verilmeyen bir de penaltı vardı.

Verilmeyen penaltı ve golden sonra Beşiktaş golü  Fernandes’in ortasında Kuyt’un kendi kalesine atmasıyla buldu. Fernandes tek başına Beşiktaş takımını yönlendirdi. Sağa gidip top alıyor, ortadan gelip top dağıtıyor, arkadaşlarına gol pozisyonu hazırlıyordu.

Bir Maestroydu tek başına resmen. İkinci yarı iki takımda çok etkili başladı maça.  İyi mücadele vardı ortada, ama hakemin başarısız yönetimi bunun önündeydi. Sow ve Niang'ın ikinci yarıda attığı karşılıklı goller attılar.  Kuyt maçı ezen oyuncuların başında geldi bu maç.  Çoğu pozisyonu cömertçe harcadı ve atamayana atarlar kuralı geçerli oldu. 

İnönüye gitmemizi engelleyen sevgili yöneticilerimiz kendi taraftarı  orada olmadığı için umarım çok memnun kalmışlardır(!)

 İnönü'de bu akşam son derbi oynandı. Mithatpaşa dönemlerinden, yarı yarıya İnönü dönemlerinde her rakip taraftarı İnönü'nün eski halini, Vapurla gelişleri özleyecektir..

Maç sonrası ve öncesi maçla ilgili tespitlerim


v Maç öncesi Fenerbahçeli oyuncular ısınmaya çıkarken biber gazı gelmesi futbolcuları etkiledi 
v Beşiktaş taraftarının " Müslüm Gürses" ufak pankart hazırlaması iyiydi.
v Maç sonrasında Trabzonsporluların Ümraniye'ye gidip Beşiktaşlıları karşılaması karakterlerini belli etmiştir. 
  MHK başkanı Zekeriya Alp’in “ Hakemlerden memnunum “ demesi ilginç bir detay.
  Beşiktaş tribününün bu maç ya da diğer maçlarda deplasman yasağını protesto etmemesi
  Bir hafta boyunca fişekleri konuşan sevgili medya bu maçla birlikte Futbolu konuşmayı düşünmeye başladılar


18 Aralık 2012

Galatasaray-2 Fenerbahçe-1: Yenilsen de Yensen de Taraftarın Senle !


Bir derbi daha geride kaldı her şeyiyle 
Kavgasıyla ,gürültüsüyle..
Karşı tarafta yasaklara karşı duran voleybol ve basket salonlarında, futbol maçlarında sesini çıkaran Fenerbahçe taraftarı
Diğer tarafta hiç sesini çıkarmayan kendini  ultras (!) gören Galatasaray taraftarı..
Fenerbahçe yönetiminin açıklamaları iyi gibi gözükse de sadece gaz vermekten başka bir şey değildi
Açıklama yapmalarının amacı da taraftarın her yerde deplasman yasaklarını protesto etmesiyle alakalı..
Ve bu deplasman yasakları artık sadece Fenerbahçe-Galatasaray maçlarını değil 2.lig’de 3.lig’de oynayan maçları da kapsıyor
Endüstriyel futbolun getirdikleri diyelim..
Ve medyanın olmayan şeyleri oldu gibi gösterme çabası, yorumcuların taraftarı medyanın önüne atması gibi etkenler de mevcut..
Fenerbahçe taraftarı takımının taşlanmaması için bütün her şeyi göze alarak takımını Arena’ya kadar götürdü
Önce  Kavacık
Sonra stat önüne kadar takımı uğurlama..
Meşaleler yandı, fişekler havaya atıldı, ama karşılığı alınamadı maalesef..
Daha cesur oyun oynamalarını bekledik sadece
Hakem faktörü vardı bir de
Her şeye sarı kart gösteren, Meireles’i yok yere oyundan atan bir hakem..
  Baroni ve Caner’in yetersizlikleri
Orta sahada Diri görüntü veren Meireles ve oyundan atılmasından sonraki oyun tarzı belli
Galatasaray takımı da öyle iyi bir görüntü çizemedi
Bekir’e kızılmasına gerek yok
Ama unutulmayacak görüntü varsa o da Gökhan gönül’ün Fatih terim’in sarılmak istemesi sonucunda ona sarılmasıdır..
Her zaman Fenerbahçe camiasını hedef gösteren, aldığı cezaları erteleterek gündeme oturan Fatih Terim..
Kurnazlığı oynayanların başında geliyor Terim oyuncularını da ona göre seçiyor
Eboue’nin zamandan çalması sakat numarası yaparak
Geçen sene Muslera’nın 19 dakika oyunu soğutması bu sene de kale vuruşlarında kendi oyuncusunu bekleyip oyunu soğutması gibi faktörleri sayabiliriz..
 Galatasaray , Meireles’in atılmasından sonra daha da gol bulabilirdi
Fenerbahçe’de bulabilirdi daha öncesinde ama olmadı..
Oyuncu seçimleri, zamanında mı alındı tartışmalarını yapmak ne kadar önemli olur bilmiyorum
Ama sahadan en azından beraberlikle ayrılması gerekirdi takımın
Taraftarın seni Arena’ya kadar götürüyor, yalnız bırakmıyor. Taraftara ödülün bu mu olmalıydı Fenerbahçe futbolcusu..
 Çubukluyu böyle mi temsil edecektiniz
Umarım diğer maçlarda daha iyi görüntü çizen bir Fenerbahçe takımı görürüz
Tek temennimiz budur..

Yazan:Cem Kurtuluş





26 Ağustos 2012

Fenerbahçe -3 Gaziantepspor-0


Camia arasında sorunlar devam ediyor
Aziz yıldırım,Aykut Kocaman,Alex de souza
İşte bu üçlü arasındaki sorun ufak gözükse de gün geçtikçe büyüyor
Yeni bir oyun sistemi var üzerinde çalışılan
Ve zararı gören bu sistemde Alex de souza
Bütün fedakarlıkları yapmış, Fenerbahçe için hiç birşeyden çekinmemiş bir isim Alex de souza
Alex’in  twitter dan yazdıkları da yanlış, Aykut Kocaman’ın Alex’e yaptığı da yanlış
Böyle küstürülmesi bir oyuncuyu çok yanlış..
Durum böyle olunca taraftar da bölünüyor.

Şimdi yeni bir sisteme geçiliyor yavaş
Bunu  Gaziantepspor maçında gördük
Krasiç ilk 11’e girdiğinde takımın sisteminde ne kadar katkı sağladığı ortada
Oyuncular sürekli yer değiştiriyor
Sow bazen kanada ,bazen orta tarafa geliyor
Sonra forvete geri çekiliyor
Aynı şekilde Kuyt’da Krasiç de öyle

Bu Üçlü beraber oynadıkça çok iş yapacaklar
Krasiç inanılmaz tekniğe sahip
Kuyt bitirici ve güçlü
Sow yer değiştirmesini iyi biliyor arada aksasa da..

Mert’in maçta net 5 gol çıkarışı
Hasan Ali’nin basit gibi görünse de topu ceza sahasına getirerek Kuyt’a yaptığı asist
Sow’un klas golü
Takımın zaman zaman Gaziantepspor pozisyonlarına izin vermesi
Ve Aziz Yıldırım’ın çok yanlış anonsu..

Sonuç itibariyle maçı kazanan Fenerbahçe oldu. Ama Aziz yıldırım’ın yaptığı anons maça gölge düşürdü..  Ve aziz yıldırım hiç değişmemiş..

Hafta içi oynanacak Moskova maçı bizim için çok önemli..  Umarım o maçı da kazanır yolumuza devam ederiz..




Yazan:Cem Kurtuluş