// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

Deplase Bursa etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Deplase Bursa etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

12 Kasım 2013

Deplase Bursa (12.11.2013)















Konya derken deplase yolculuklara Bursa ile devam ediyoruz.  Yola  sabah 10'da çıkalım derken bekle abi bekle 11.30 gibi yol alıyoruz. Poğaçalarla kahvaltımızı ediyor, deplasman yolculuğuna başlıyoruz.  Bursa yolculuklarında es geçilmemesi gereken olay gidiş-dönüşteki tek gerçek olan  Köfteci Yusuf’a uğramaktır diyerek Köfteci Yusuf’a uğruyoruz. Bu her maç öncesi veya sonrası klasiklerden.  Yol esnasında Köfteci Yusuf’a uğramamız iyi olsa da yol boyunca alkole çözüm bulamamak bünyemize iyi gelmeyerek” boş kafayla gidiyoruz” sorularına sebep oluyor.

 Bursa'ya yaklaştığımızda otobüsler yerlerine park ediliyor, yavaş yavaş toplanma yerinde bekletiliyoruz. Parkın içinden toplu " Fenerbahçe sen çok yaşa" tezahüratlarıyla ilerliyoruz. İlerlerken bir başkomiser bir taraftarı tekmelemeye çalışıyor,sonra o karışıklıkta bir şeyler oluyor sıraya giriyoruz. Her sene olan ufak tefek şeyler yine kendini tekrarlıyor. Çoğu kişi biletli olmasına rağmen sırada baygınlık geçirenler olacaktı derken yola devam ediyoruz.  Biletli olmasına rağmen taraftara işkence eden polisin bu tavrına alıştığımız için ne desek boş! Mevzu büyütülebilirdi, büyütmüyoruz. Bir yerden farklı talimat aldıkları belliydi,biz de buna alışıktık. 

 Biraz biber gazı,  biraz cop, taraftarın tepkisi, tribünün içinde bulunan yere girdikleri anda sevinçlerimize karışmaları sonucunda bunun sonucuna katlanmaları diyelim siz de anlayın. İlk yarı Fenerbahçe Tribünü olarak iyi bir performans gösterdiğimiz söylenmez, ama ikinci yarı hem takımın hem de tribünün performansı yükseldi.  Goller sonrası gol sevincini tanımadığımız insanlarla paylaşmak, kısılan ses sonrası içilen suyu paylaşmak ve atlayamayacağımız pek çok detay vardı. Bu da tribünün olmazsa olmazıydı. 

En çok direklere tırmanan taraftarların 3.gol sonrası Bursa’nın numaralı tribününde 2-2 diye el işareti yapan elemana  gereken cevabı Fenerbahçe tribünü  vermiştir. Sanıyorum ki o eleman rüyasında Fenerbahçe tribününün gol sonrası demire tırmanan rahatsızlarını görmüştür. Maç dönüşü Köfteci Yusuf’a uğramayı ihmal etmiyoruz.” Bağıran biz haykıran biz deplasmanda aç kalan biz” diye Köfteci yusuf'u inletirken hem yemeklerimiz erken geliyor hem de çayımızı keyifli içiyoruz. Vapurda Fenerbahçe dolu tezahüratlara devam ediyoruz. 

Deplasman, hapsolduğun dünyadır

Cem Kurtuluş, 02.11.2013


23 Ekim 2012

Mönchengladbach, Beşiktaş, Bursa Maçları Üzerine@Deplase Bursa


Son zamanlar tribün olarak deplasman konusunda iyi işler çıkartmıştık.  İzmir'de oynanan Galatasaray basket maçından ötürü Gladbach maçını Group İzmir tayfasıyla birlikte İzmir'de izledik.  Almanya’daki Fenerbahçe tribünü bu maçta  tribünün hakkını vermişti bana kalırsa.  Beşiktaş maçına gelirsek, seyircisiz derbi hiçbir zaman gerçek bir taraftara keyif vermez.   

Beşiktaş maçından sonra Bursa deplasmanına yoğun şekilde gidildi.  Fenerbahçe tribünü, deplasmana acıkmıştı.  Hafta sonuna deplasman gelmemesi bunun için büyük handikaptı.  Saatler 12’yi gösterdiğinde bütün tribün konvoy eşliğinde yola çıktı. Makaralar, tezahüratlar , içkiler, çiş molaları... Aldığımız biletlerin elimizde patlaması da bizi şaşırtmadı çünkü Fenerbahçe tribünü geliyordu. Kapılar zorlandı, herkes hücum etti, bu kapı -turnike kırılmaları  bu bizde alışkanlık yapmıştı artık. Bazı arkadaşlarımız dışardaydı, içeriye geç girdi. 1000 Kişilik yere 2500 kişi girmişti. 

  Elimizde kalan biletleri dışarıda kalan arkadaşlarımıza verdik  geç de olsa stada girdiler. Tribün performansımız zaman zaman iyiydi ,bazen de vasatın altındaydık. Ama ikinci yarı tribün performansı olarak daha iyiydik. Tribündeki kavgalar buna sebep oldu. Kısa bir kavga tribünü etkiledi. Maç bittikten sonra uzun süre bekletildik ve otobüslere bindik. Her sokak arasında bir polis aracı vardı. Daha öncesinde Bursa tribününün kahpece pususu olmuştu, bunu yeniden bekliyordum .Bursa sınırına tam geçecekken pusuya yakalanmıştık, camlarımız inmişti. O esnada yağmur yağdı. Pusuya yakalanmayı çoğu kişi beklemese de karanlıkta kendilerini kaybettirdiler. 

 Geçen senelerde yaptıkları bir arabaya 5 kişi binip taşı atıp ilerlemek oluyordu.   Arkadaşlarımızın bazıları zarar gördü.  Sonra derken olmazsa olmazımız olarak bütün tribünün aktığı  Köfteci Yusuf’a doğru ilerledik.  Gecenin karanlığında  Bir deplasman yolculuğunun da sonuna gelmiş olduk.. İzmir ve Ankara’daki basket maçlarından sonra futbol maçında da Bursa’ya yaptığımız deplasmanla yolumuza devam ettik, diğer deplasmanlarda görüşmek üzere...


Cem Kurtuluş,2012