// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

Black/Thrash etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Black/Thrash etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Temmuz 2012

Hades Archer - The Curse Over Mankind (2012)






















Bazı albümler isminizden dolayı garipser sonra dinler delisi olursunuz. Hades Archer ismini  duyduğum ilk kayıt “ Penis Metal “ EP’leriydi.  dinlemiştim. Albümü dinlediğimde deliye dönmüştüm, sonrasında albüm ismine göre ön yargı olaylarını bir rafa kaldırmak gerek diyerek Hades Archer’i üstüne düşerek dinlemeye koyuldum.  Hades Archer, Türkiye’de çok dinleyicisi  olan bir grup değil.  Şile  gibi sakat bir memleketten çıkan Hades Archer  " For The Diabolical Ages " albümünden sonra ortalığı boş bırakmayacağını bize  " The Curse Over Mankind’’ albümüyle göstermeye devam ediyor.  

Albüm,  “ The Darkest Flame “ ile kör kuyulara doğru bizi çağırıyor. Karanlık sololar, Venom soslu , blacky vokallerle ile şeytanilik gösteriyor.  “ Atlas Falls”    girişinden itibaren terör estiren, kendinizi kaos  ortamı içinde hissettiren, davulların kafamıza  balyoz gibi  indiği, yankılı vokallerin hiç susmadığı devamlı haykırdığı, ve bir yerde bizi karanlığa doğru çekiyor. Albümün en uzun parçası olan  “ Guardian of the Coven”   karanlık sounduyla, yeraltına gömülecekmiş gibi hissiyatlarıyla Venom vari havasıyla ve içinde bulundurduğu   doom esintileri ile  meydan okuyor. İki kişi tarafından  yapılıyor bu. 80’ler black metal havalarını hissetmek mümkün.  

Sırasıyla kaos ortamından besleniyor şarkılar, yüksek tempo ile kafamıza inen balyoz gibi davul darbeleriyle, gaddar ve şeytani kin kusan vokallerle “ The Curse Over Mankind “ güney amerika sounduna dair ne kadar hakim olduğunu göstermekle kalmıyor, karanlık atmosferiyle de insanlığın üzerindeki lanet tanımına da cuk oturuyor.

Toparlarsak baştan uyarıyı yapmak gerekirse  eğer eski okul  bestial black/ death metal  çiğ sound arıyorsanız Hades Archer bunu “ The Curse Over Mankind “ ile fazlasıyla karşılıyor.  Ama istediğiniz tür Obituary, Sepultura, ve Bathory, Venom gibi grupların müziğiyse  bu sizi tatmin etmeyebilir. Bathory ve Venom gibi  eski okul gruplardan  izler var ama müzikleri tamamen bunu yansıtmıyor.

 Cem Kurtuluş, 2012

30 Nisan 2012

Deathhammer -Onward to the Pits (2012)




















Cehennemin efendileri ortalığı kasıp kavurmaya devam ediyor.   Son zamanlarda hiç boş durmadılar.  İyi iş çıkardılar. Son çalışmalarından biri de “ Onward to the Pits’’ . Bizi pitin içine alıp o pitin etrafında başımızı döndürüp, pis ve ahlaksız sözleriyle bombalıyorlar.  Yüksek tempolu parçalar ve gaddarlık tam gaz devam ediyor.

  Yılın 2012 olduğunu düşünürsek bu adamların yaptığı normal değil. Diğer ürünlerinde  nasıl kafamıza balyöz gibi davullar indiyse bu albümde de bundan geri kalmamışlar. Tam gaz devam ediyor . Motörhead,  Kreator,  Venom , Sodom etkilerine devam demiş elemanlar.

Albümü dinlediğiniz andan itibaren cehennem kapıları size sonsuza kadar açılıyor ve her yere öfke saçıyorlar.  Cehennemin basamaklarında bizi dolandırıyorlarlar bu albümle.  Beynimizi uyuşturan sololar ve kafamıza inen balyöz etkisinde davullar, cehennem kapısını aralayan çığlıklar eşliğinde albüm devam ediyor.

Albüm “ Deathrashing sacrifice’’ ile açılıyor ve  girişiyle kaos un içine sürüklüyor.   Aynı zamanda vahşi poser avcıları bu parçayla  iş başına olduklarının mesajını da veriyor.  Hızlı gitarlar, balyöz etkisi davullar, eşsiz çığlıklar şarkının rotasını belirliyor. Ezici bir üstünlükte gidiyor ve kaos un içine doğru sürüklüyor bizi.   Poserleri tekmelemek için en  ideal şarkı!

“  Voodoo rites’’ ile kaos devam ediyor.  Kargaşa, merhametsizlik, terör, kaos, zombiler, katliam, acımasızlık, karışıklık, cehennem, kötülük  ve kargaşa hissini barındıran parçalardan biri.. bütün hepsini bir araya getirdiğimiz karşımıza sadece bir kelimenin karşılığı çıkıyor, o da “ Cehennem’’.   Cehennem çığlıkları parçanın içinde yükseliyor, Venom etkisi bariz belli oluyor diğer çalışmalarında olduğu gibi.

“  Fullmoon sorcery’’ black ile speed metal in birbirine karıştırıldığı ve anormalliğin yüksek tavan yaptığı, kaos ortamının çığlıklarla yükseldiği bir parçaya tanıklık ediyoruz.  Çürümüş cesetler etrafa dağılmış, onun pis kokuları insanlara yayılmış, bu yayılma sonrasında etrafta yükselen ahlaksızlık.   “ we rip the arms of jesus and eat his head’’ ise parçayı özetleyecek nitelikte..

“ Emperor of sin’’ günahkar orduların iş başına geçtiği ,ahlaksızlığın her zaman ki gibi yükseldiği, kutsallığın yok edildiği ,hiçlik üzerine sözlerin arttığı ve nefretin tavan yaptığı şarkı.  Parça girişiyle şaşırtıyor ve sonra harekete geçiriyor  bizi.  Arada gelen tuhaf melodiler ise lezzetli sololar kıvamında olduğunu söylemekte yarar var.

“ To the evil “ eski çalışmalarına selam çakan parçalardan.

Gitar ve davul temposunun hızlandığı, her yere öfkenin saçıldığı , kötülüğün ve   cehennem zillerinin yüksek sesle çaldığı,  cehennem  basamaklarının  hızlıca tırmanışıdır bu parça. Albümdeki favorilerimden.   Aralarda gelen  lezzetli sololar parçaya apayrı boyut katmış.

“  Final black mass’’ Ölüm çığlıkları, Kötülük, eziyet üçlemesi üzerine kurulu bir parça. Çığlıkların yükselmesiyle öfke, şeklini alıyor. Bu da bizi kaos un içine sürüklüyor. To the evil tadında ,eski çalışmalarındaki parçalara benzettim bu parçayı da .

“ Army of Death “  şeytan ve ölüm arasında bağlantının kurulduğu, çığlıkların öfke ile birleştiği parçalardan.  Bu adamların şüphesiz akli dengesi yerinde değil ve burada da yıl 2012 değil 80’lerin ortaları gibi bir şey sanırım.. akli dengeyi zorlayan herifler.

Albümün geneline baktığımızda ve yılın 2012 olduğunu düşünürsek bu adamlar şüphesiz kafayı yemiş.  Şeytaniliğin bu kadar ön plana çıktığı bir grup son senelerde yok denecek kadar az ve Deathhammer şeytaniliğin önplana çıktığı gruplardan. 2012 yılının şüphesiz en iyi şeytani kayıtlarından biri.  Kayıtsız kalmayın!

CEM KURTULUŞ, 2012


17 Eylül 2011

Hades Archer - For The Diabolical Ages(2011)






















Hades Archer ,Santiago  gibi günahkar memleketten çıkan black/thrash çalan bir grup. Bunları dinlerken Sepultura’nın ilk dönemleri ve Sarcafogo grubu aklıma geliyor.  Underground şili piyasasında isminden söz ettiren birkaç gruptan biri Hades Archer.   Kendilerine " Güney Amerika'nın terör estiren babalarından biri " tanımını yapmak yerli yerinde.   

  Sapıkça bir kayıt karşımızda bizi bekliyor. Albüm ilk çıktığından beri bağımlısı oldurası cinsten ,deli ediyor.  Black/thrash çalmalarının haricinde death’a kayan yerler de var.  Sololar ayrı lezzetli,yankılı vokaller çok ayrı. Gece dinlediğinizde bünyeye farklı etkide yapabiliyor. Albüme ismini veren parça favorilerimden. Davullar durmuyor, ama burada önemli olan o vahşi thrashy riffler ,yankılı vokallerle cehennemin dibine yolluyorlar bizi.  " Into The Black Mass " Hades Archer’e yakışır bir parça olmamış onun haricinde albüm yıkıyor geçiyor adeta. 

Gitarların öne çıktığı ''K.K.K ‘’  Yankılı vokaller parçanın başında kendini gösteriyor, davullar kontrolden çıkıyor. Sodoma Eden da favori parçalarımdan biri oldu bizi kaos ortamına sokuyor. Özellikle Sodoma edeenn haykırışları bizi delirtmeye yetiyor. Gece gece dinleyince bunun tarifi yok.  Nakaratlar basit olmasına rağmen verdiği haz tarif edilemez. Kaos ‘’ La Gran Vagina de Hadit’’ ile devam ediyor cehennemden çıkma vokaller,bazı kısımlarda yavaş tempolu giriş riffleri sonra davulun hızlanmasıyla birlikte kendimize gelmemiz diyorum.

 Özet olarak; Kara metal ile thrash'in buluştuğu kulaklarınızı sağır edecek bir albümle karşı karşıyayız. Cehennem yoluna saplanmak isteyenler için bu albüm. Şimdiden delirmek garanti. 

Cem Kurtuluş, 2011


31 Mayıs 2011

Neutron Hammer - Extermination Kommand (2009)




























Neutron Hammer, ağırlıklı black metal,death metal, thrash ,punk elementlerini bünyesinde barındıran finlandiya’nın sapkın seslerinden biri.  Kafayı bozmuş ,arsız, kapakta da göreceksiniz delirmiş herifler. Müziklerinde sahtelik yok ne hissederse onu çaldıklarını röportajlarında da belirtiyorlar ve kendilerini kategorize etmek istemiyorlar ve bu kategorize edilme işlerinden nefret ediyorlar. Biz neysek o'yuz diyorlar. 

 Müziklerinde oldukça Venom,sodom,bathory,sarcofago ,hellhammer gibi eski  moda  black metal,thrash  işlerine bakan grupların etkisi var. Extermination Kommand adında çıkardıkları ep’de grup sapkınlığa ve pis işleri kovalamaya devam ediyor.  Ep’nin içinde 5 parça bulunuyor. Ep ,kapağıyla dikkat çekiyor. Grup bir röportajında kapağın tanımını şöyle yapıyor.

“  Bir cinayet karesinden alınmış tecavüz / cinayet kurbanının resmidir. Neutron Hammer'ın müziğinde çok işlenen bu dünyanın hastalıklı bunun yanı sıra ne kadar çılgın bir biçimde zorba olduğunu sembolize etmek için hazırlandı! 

Dünyanın hastalıklı bir şey olduğunu ep’nin kapağıyla gözler önüne seriyor grup.  Kapak yanlış anlaşılmalara ne kadar sebep olsa da mesaj gayet açık.

“  Extermination Kommand’’  ile saldırı başlıyor.  Balyoz davullarla beynimizin içini sarsacak kadar gürültü yaratan bu parça bizi kaos’un içine sokuyor.  Sözler yok etmeye yönelik.  Kan ,cinayet ,mezara girmek üzerine kurulu parçanın sözleri.

 Caustic Aggression’’  Punk etkisi’nin en çok hissedildiği parçalardan biri. Davullar yine balyoz gibi , öfkeli ve nefret dolu vokaller,kirli riffler. Barbarlığı anlatan parçalardan biri.  Denying laws of god   Slaying these fucking cunts!’’ diyerek bitiriyorum. Dinlediğimden bu yana favorilerimden biri oldu.

“ Ride with Vengeance’’  caustic aggression parçasına benzemiyor değil. Fazlaca punk dokunuşları bu parçada da var. Yine davullar balyoz gibi kafamıza iniyor, agresif vokaller, kıç tekmeleyici riffler yine başrolde.  Sözlerinde insanlığın kanayacağını dünyanın yanacağını ifade eden parçalardan.

“ Intoxicadead’’  Yüksek tempolu parçalardan biri bunu girişiyle belli ediyor.  Riffleriyle insanı çılgına çeviren kafayı yedirten parça aralara sıkıştırılmış sololarda parçanın tuzu biberi.
2009 yılının en sapkın çalışmalarından biriyle karşımıza çıkıyor Neutron Hammer. Eski moda black metal/death metal kovalıyorsanız bu albümü seversiniz.

Yazan:Cem Kurtuluş


24 Mayıs 2011

Alcoholic Rites - Alkomanifesto (2010)






















Sizi bilmem ama  ben klas plakçılar sıralamasında her daim Iron bonehead’i ilk sıraya koyarım. Plak şirketi olarak  eski okul işleri kovalıyorlar.   Elimizde müthiş ve çiğ  bir kayıt var. Kafayı kıracağınız  albümde ekvatordan gelme alkolik manyaklar alkol manifestosunu yazmış. Speed-black-thrash üçlemesiyle karşımıza çıkıyor Alcoholic Rites. Albüm, ismini veren şarkı olan   “ Alkomanifesto. “  ile açılıyor.  80’lerin o evil havası Running Wild, yer yer Motörhead etkileri, Sarcofago ,Beherit grubunun izinden gitmeler, Sodom, Kreator gibi gruplara müziklerinde selam çakıyorlar. "My dick is the gun, alcohol psychopath" sözleriyle de olayı özetliyorlar.

 Şarkı isminden anlaşılacağı gibi  " Thrash and Heavy Metal of War " bass'ların konuştuğu, karanlıkta speed metal'in şeytanilikle birleştiği hissiyatı vermek de zorlanmıyor.  Saldırının, gitar ve davulun kafamıza balyoz gibi indiği " Evil Zone " şeytani işlerin peşinde olduklarını söylüyorlar.  " Doom Cage" kafamıza balyoz gibi inen davul ataklarıyla açılır, bu saldırı da şarkı isminden anlaşılacağı gibi ölüm vari sözleriyle, kaotikliğini karanlıkta gösterir.  " Masturbation "  albümün en uzun sözlerine sahip şarkılarından biri olmakla birlikte seks vari sözleriyle öne çıkar. Your excrements are the sacraments of insane sex "    sözüyle seksin leşlik seviyelerine doğru yolculuğa çıkarlar. 

Black/ thrash ruhunu  yansıtan " Massacre  On The Street " alkol vari sözleriyle yerinde durmama hissine sahip. Kısa ama etkili, Speed metal saldırganlığını yansıtan ve  davulun kafamıza balyoz gibi indiği "  Violent Desecration "   şeytani liriklere sahip  " you will be fucked by Satan " sözüyle fikrini söylüyor.  Sadistliği övücü sözleriyle " Tortured "  blacky vokallerinin etkisiyle albümün dinamit şarkıların merkezi olması konumunda.  Anti-religion temasıyla öne çıkan " I 'm your Fucking Goat Penetrator "  bununla devam eden  “ 666 Shooting In Head “  eski okul black metal gruplarının etkisinde devam ediyor.  Albümün kapanışı  " Scard And Horror " şarkısının  " hail satan, hail death " vari sözleriyle özetleniyor. 

Eski okul black metal gruplarının izinin olduğu, ilk dönem Sodom, Kreator gibi gruplarından müziklerine taşıdığı " Alcoholic Rites " speed metal riffleri, thrashy black vokaller ve kirli speed sololarıyla Venom ve Motörhead'i karıştırarak " Alcomanifesto " adında alkolik manifesto sunuyor. Halen dinlememiş olanlar varsa Güney Amerikalı ruh hastası Ekvatorlu alkoliklere şans versin! 


Cem Kurtuluş,2011