// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

26 Kasım 2014

Efsaneyi Yaratanlar Ölümsüzdür: KÜÇÜK FİKRET (FİKRET KIRCAN)



















Herkesin çocukluğunda çalınan marşlar vardır. Kimi bir takım marşı, kimi milli marş, kimi de siyasi sloganların olduğu marşlardır. Çocukluğunuzda ,gençliğinizde, yaşlandığınızda o marşlar devam etmiştir . Küçük Fikret ismini ilk o marşı dinlerken duymuştum . Fenerbahçeli olarak kan bağımızın oluştuğu çocukluğumuza denk geliyordu bu marşlar.“Cihatlar, Lefterler, Canlar, Fikretler  Hala sevilen birer abidedirler  “ diyordu…Fenerbahçe tarihindeki efsaneler geçidine selam ediyordu bu marş. 

Fikret Kırcan diğer adıyla namı diğer Küçük Fikret bu marşla anılıyordu Küçük Fikret taraftarlarca "Kefal Fikret" diye lakap takılan bir isimdi. Fenerbahçe’ye gelişini Küçük Fikret, diğer namıyla Kefal Fikret şöyle anlatıyor. “Yıl 1934. 14 yaşındaydım. Küçük antrenman sahası vardı, orda futbol oynardık bir gün çağırdılar. Fikret Arıcan, “Gel, başla Fenerbahçe’de sen de Küçük Fikret olursun” dedi.Amatör ruhun geçerli olduğu, sahaların çamur içinde olduğu ama forma namusunun olduğu zamanlarda oynamıştı Küçük Fikret. Formanın ağırlığını iyi biliyordu, çünkü yokluğun geçerli olduğu zamanlardı, formaya saygı verdi, sevgi vardı. O bunu iyi biliyordu işte.

Formasının kirlendiği tek yer sahada basmadık yer bırakmamasıyla alakalıydı.  “ '1934'te Fenerbahçe'ye geldim. 14 yaşındaydım. 1956'ya kadar oynadım.Hiç para almadım. Kulüp tabii ki futbolcularına para veriyordu. Ama ben hiç almadım. “  Şimdiki futbolcular yanına yaklaşamazdı, paraya değil formanın armasına tapan bir isimdi Küçük Fikret. Asaleti vardı, büyüklüğü vardı, bu büyüklüğün Fenerbahçe’den büyük olmadığını bilirdi. Fenerbahçe’yle ilgili anıları bitmiyor Küçük Fikret’in o anılara bir röportajda şöyle yer vermişti.

“ O zaman Haydarpaşa Lisesi’nde öğrenciydim. Büyük Fikret Fenerbahçe takımının kaptanıydı. O gün bana “Bugün seni oynatacağım” dedi. Ben heyecanla bekliyordum, bir baktım benim yerime kardeşi Semih’i oynattı. Ben ağlayarak oradan kaçmıştım. O maçta Fenerbahçe 3-0 mağlup olmuştu. Rahmetli Gündüz Kılıç ve Haşim ağabey beni Galatasaray’ın idmanına götürdüler. O an için üzülüp kızmıştım. Artık Galatasaray’da oynayacaktım. O sıralarda Zeki Rıza Sporel geldi. “Senin yerin Fenerbahçe dedi " 

Bir sözü meşhurdu Küçük Fikret’in, günümüz futbolcularının kulağına küpe olur bu söz, amatör ruhun paranın geçerli olmadığı zamanlardan sesleniyor bize Küçük Fikret. Diyor ki Maçtan evvel bana sorarlardı: “Ne yapalım” diye. “Yenilmek yok” derdim. " Böyle bir kuşağın amatör ama paraya yenilmemiş ismiydi . 22 yıl kusur Fenerbahçe formasını giydi, en uzun bu formayı futbolcu olarak tarihe geçti, teknik direktörlük yaptı, yöneticilik yaptı. 

Hak ettiğinden fazlasını verdi.  Paraya ihtiyacı olmadı, Fenerbahçe sevgisi için oynadı, Fenerbahçe için yaşadı.  “ Cihatlar, Lefterler, Canlar Fikretler” döneminden Ulu Çınardı. Lefter’e, Serkan Acar’a, Selçuk Yula’ya, bütün Fenerbahçelilere selam söyle Küçük Fikret.  Efsaneyi yaratanlar her zaman ölümsüzdür, sen de o ölümsüzlerden biri olarak kalacaksın!  

 CEM KURTULUŞ,2014

0 yorum: