Amerika’da thrash metal dendi mi akıllara ilk her ne kadar Metallica ve Slayer ikilisi daha sıklıkla gelse de sonra da sayısız grup sıralanabilir. Bay Area bölgesinin en sıra dışı gruplarından biri olduğunu söylemek Testament için yanlış olmaz. The New Order” albümü de Testament’ın diskografisindeki en sıra dışı ve en mihenk taşlarından biri olacak içeriğe sahip. Grup, bu albümde bizlere adeta bir thrash metal resitali sunuyor. Hızlı sololar, sert vokaller, bangır bangır gelen sert davul vuruşları ve tüm thrash metal klişeleri bu albümde. Amerika’da çoğu ünlü grup küçük barlarda müziğe başlayıp sonra müziklerini büyütmüşlerdi, özellikle 80’lerin başı için bu direkt olaya bodoslama dalmak gibi bir şeydi. Geçmişleri 1983’e dayanan Testament, ilk albümü “ The Legacy “ i kuruluşundan dört sene sonra çıkarmış, bundan bir sene sonra da “ The New Order “ albümünü çıkardı.
Grup önemli konulara
değiniyordu. Şarkılarındaki lirikler siyasi içerikli ve dünyadaki haksızlıklara
ve adaletsizliklere isyan bayrağını çekmişti Testament... Albümde gözlerden
kaçmaması gereken bir şey var ki o da Alex Skolnick gibi gitar ustasının
marifetleri. Chuck Billy kükreyen vokaliyle ortalığı parçalıyor, kısacası gençliğin
sinyallerini yansıtıyor. Chuck Billy'nin
bir de iki kez kansere yakalandığını da hatırlatmak gerek.
Bununla birlikte albümün çıkış sürecinde yapılan sözleşme
sürecinde ihlal süreci yaşandı, buna ek olarak Alex Skolnick’in söylediğine
göre Aerosmith melodisi eklendi.
Albüm, "Eerie
Inhabitants" ile açılıyor. Hız
ve agresifliğin önde gitarların hızlılığıyla ve
özellikle Chuck vokalleri bir aslanın kükremesi gibi kulağımıza geliyor.
Alex Skolnick’in lezzetli sololarıyla da zirveye ulaşıyor, ama tempo aynı
doğrultuda devam ediyor. Öfke, nefret,agresiflik ekseninde yeni dünya düzeninin
dünyadaki birçok insanı ölüme sürükleyeceğinden bahsediliyor liriklerde.
“ The New Order” bildiğimiz o klasik Alex
Skolnick sololarıyla açılıyor. Liriklerde dünyadaki sorunlar, insan ırkının
dünyanın sonu getireceği dile
getiriliyor. Chuck Billy’nin
kendine özgü vokalleriyle kaosun ortasına davet ediyor. Mid tempoda gidiyor. Balladımsı havayla açılan, Skolnick ve
Peterson ortaklığında ilerleyen “ Trial
By Fire “ halkın suçluları kendine
göre cezalandırma metodunu ön gören
liriklere sahip.
Hız ,agresiflik,sertlik
dedin mi "Into The Pit" şampiyonluğa
oynayan bir şarkı olmakla kaos
temposunun yüksek daima agresifliğin tırmandığı şarkı olarak baş sırada
yer alıyor, hızlı sololarıyla da kendinden geçirmesini biliyor. Bu defa şarkının yapımında Billy, Peterson ve
Skolnick’in ismini görüyoruz. Diğer şarkılarda da davulcu Louie Clemente’nin katkılarını
görüyorduk ama söylememiştik bu şarkıda söylemenin vakti geldi. Hiç durmak
bilmeyen davul ataklarıyla davulculara adeta davul dersi veriyor.
“ Hypnosis” , Alex
Skolnick ve Eric Peterson imzalı ve adı gibi insanı hipnotize eden enstrümantal
parçalardan biri olarak yerini alıyor. Stephen King’in “ Children of the Corn “ romanından ve 1984 yapımı oılarak sinemaya uyarlanan filmden esinlenen “ Disciples Of The Watch” sakin
girişinden sonra hızlanan vokallerde klaslığın zirvelerinden birini gösteren
Chuck Billy performansına sahip. Albümün genelinde her ne kadar Skolnick ve
Peterson isimleri ağırlıktaysa onlara
bass’ta Greg Christian ve
davulda Louie Clemente isimleri de onlarla iyi kimya yakalıyor, onu da
burada görmek mümkün.
Albümün dinamik parçalarından “ The
Preacher “ mükemmel melodilerle
döşenen, başlangıçta Chuck’ın çığlıklarıyla mesajı veren daha sonralarında lirikleriyle eski çağlarla ilgili söylemlerde
bulunan
“ insanlar doğacak, bir
savaşın yasını tutacak “ sözlerine
sahip. Bir Aerosmith şarkısı olan “ Nobodys Fault “ Alex Skolnick’in de söylediğine göre
albümdeki 40 dakikalık süre bazından ihlal ettikleri nedeniyle albüme
ekleniyor. Bir thrash grubuna göre bir hardrock şarkısı klas şekilde
yorumladığının altını çizmek gerekir.
“ A Day of Reckoning", bir
başka Testament klasiği daha... Clemente ve Chuck performansıyla adeta bizleri coşturuyor.
Skolnick’in sololarıyla girişini yaptığı, Chuck’ın da mid tempo gittiği
atmosferde çoğunlukla tempo düşmüyor. Sıklıkla
Testament dinlemeyen biri bile Skolnick gibi bir gitar virtüözüne saygı duyar
demek Skolnick için yanlış olmaz. Albümün kapanış şarkısı “ Musical
Death (A Dirge) “ Letti Csengeri’ye
adanıyor. Duygu yükü ağır, ballad vari,
bir çöküşü andırıyor. “ Liriksiz şarkı nasıl yapılır “ sorusuna bir cevap
oluyor.
Toparlarsak; 80’lerin sonuna
doğru çıkmış olan “ The New Order
“ yeni dünya düzenine doğru bir tokat, diğer anlamda bir sesleniş; doluluğuyla
ders veren, Testament tarihinde en özel albümlerden biri. Klasik bir tabir olacak;ama bugüne kadar dinlememiş olanlar için ise kayıptır!
Kadro
Alex
Skolnick – Lead Guitar
Chuck
Billy - Vocal
Eric
Peterson – Rhytm Guitar
Louie
Clemente – Drums
Greg
Christian – Bass Guitar
Production
Tom Coyne – mastering
Robert Hunter – assistant engineer
Alex Perialas – producer, engineer, mixing
Jon Zazula – executive producer
Marsha Zazula – executive producer
Andy Meyn – photography
William Benson – artwork
Cem Kurtuluş, 2009
0 yorum:
Yorum Gönder