Thrash ve speed metal’in hızlı olduğu yıllar. Ama çoğunlukla NWOBHM grupları var ortalıkta Tank, Angel Witch, Diamond Head birçok grup o dönemde ortaya çıkıyor. Bu saydıklarım sadece NWOBHM grupları, bir de thrash metal grupları var bunları saysak bitmez herhalde. Slayer, Exodus, Sodom, Tankard, Destruction gibi gruplar o dönem müziğin en sertini yapıyorlardı, her şey bunlarla sınırlı değil. Slayer, Show No Mercy Metal Massacre III albümünü çıkararak müzik piyasasına adım atar. Ve bunun öncesi vardır. 82 yılında Slayer küçük kulüplerde Iron Maiden ve Judas Priest şarkıları çalar. Bunu biraz daha ilerletmek isterler. Woodstock adlı ufak bir barda çalarken Amerika'nın ünlü Metal Blade Stüdyolarının sahibi Brian Slagel onların performanslarından çok etkilenerek firmalarının yeni çıkaracakları bir toplama albümde bir Slayer şarkısı görmek istediğini söyledi. Bu toplama albümde yer alabilmek için sıkı çalışmaya karar veren Slayer, Brain'a grubun kayıtlarını yapmasını önerdi.
Bunu kabul eden Slayer "Aggressive
Protector" adında bir şarkı yaparak bu toplama albüme
dahil oldu. Brian daha sonra Slayer'e yardım ederek onların ilk kendi
albümlerini çıkarmalarına ön ayak oldu. Show No Mercy adındaki bu ilk albümleri
Aralık 1983 yılında piyasaya sürüldü. Pek çok metal dergisi yazar, Slayer'a
güldü, çünkü albüm kapağındaki keçi/şeytan illüstrasyonu onlara çok komik
gelmişti. Daha henüz müzik piyasası bu tür şeylere hazır değildi...
İşte her şey böyle başlamıştı. Show No Mercy çeşitli teknik sorunlar yüzünden 1984 yılında Avrupa’da piyasaya sürüldü. Aynı sorun zamanında da Exodus’da olmuştu . Venom, Welcome to Hell ile kötülüğe merhaba demişti 1981’de; Slayer’da bu albümde bize kafanızdaki tabuları yakın, karanlık dünyada şeytanın yanında olun diyordu.
İşte her şey böyle başlamıştı. Show No Mercy çeşitli teknik sorunlar yüzünden 1984 yılında Avrupa’da piyasaya sürüldü. Aynı sorun zamanında da Exodus’da olmuştu . Venom, Welcome to Hell ile kötülüğe merhaba demişti 1981’de; Slayer’da bu albümde bize kafanızdaki tabuları yakın, karanlık dünyada şeytanın yanında olun diyordu.
Albüm; Kötülüğe merhaba demeye hazır olan, şeytanın yol arkadaşı olduğunu lirikleriyle söyleyen “ Evil Has No Boundaries" ile açılıyor. Dark Angel’dan tanıdığımız Gene Hoglan’ın arka vokalleriyle Tom’un kızgın vokali ve şeytani rifflerle adeta bir terör havası hissettirir. 80’lerde hızlı thrash metal sahnesinin en klas şarkıları arasına ismini yazdırır. Şeytanın kendi geleceğini elinde tutacağını söyleyen lirikler ,o müthiş çığlıklar “ The Antichrist “ “ I am the Antichrist , all love is lost" nakaratlarıyla Slayer’ın yükselişte olduğu ve hızlı dönemlerinin ispatı ve özellikle Hanneman’ın uçurucu soloların klaslığına dikkat! Judas Priest vari riffler,sololar etkilenmeler bariz belli ediyor kendini.
“Die By The Sword” klas bir riff ile açılıyor. “ Şeytan hepimizi izler, hepimiz yardıma muhtaç akıllılarız" işte Slayer’ın klasik nakaratlarından birine böyle damga vuruyor. Şarkının lirikleri bir rivayete göre ve söylenene göre İncil’de yer alan ““ Live by the sword, die by the sword” sözüyle piyasaya çıkıyor. Cehennemin kara şövalyelerini atağa geçiren liriklere sahip sözler aynı zamanda 80’lerin başında pek çok grubun yazdığı sözlerle aynı orantıda sayılırdı. Slayer hem şeytani lirikleriyle,hem de saldırgan ve bir o kadar klas riffleriyle adından söz ettirmeyi başarmıştı. Pek çok aile bu liriklerden dolayı metal grupların çoğunu korkutucu bulmuştu.
80’lerde hızlı thrash metal sahnesinin barları kaosa çevirdiği bir
ortamda ortaya çıkan Hanneman imzalı “ Fight Till Death” etrafa
saldırmayı emreden lirikleriyle klaslığını konuşturuyor. “
Metal Storm/Face The Slayer" ilk yarısı
enstrümantal şekilde sunulan sonrasında
şarkının isminden anlaşılacağı gibi Slayer’ın gerçek yüzünü gösterdiği parça
2.07’de saldırıya başlıyor. Kısa
çığlıklar, kısa sololar, Hanneman ve Kerry’nin mükemmel uyumu.
Kara büyü anlamına gelen, şeytanilikte sınır
tanımayan albümün riff manyaklığıyla devam eden,kendinden geçirten “ Black Magic “ Tom’un şiddetli ve tutkulu çığlıkları,
Lambardo’nun davuldaki performans, çift gitardaki uyum albüm boyunca sürdüğü
gibi,bu şarkıda da hissetmek mümkün. Bu şarkıyla kendi cehennemine davet ediyor
Slayer bizi.
“ Tormentor" thrash metal sahnesinde ilk akla gelen parçalardan olma özelliğini taşıyor. Slayer, Destruction ve Kreator’un"Tormentor" parçaları mevcut. Nwobhm etkisi bariz hissedilmesinin yanında, gecenin karanlığında korkusuyla yüzleşmeye davet ediyor Slayer. 80’ler punk thrash esintilerinin ürünü olan “ The Final Command “ aynı zamanda ilk dönem Iron Maiden esintilerinin de olmasıyla açığa çıkıyor. İkinci dünya savaşına ait Nazilerin savaş taktiği olan lirikler içeriyor. Jeff Hanneman imzalı “ Crionics “ daha çok nwobhm altyapısıyla öne çıkıyor. Albümün kapanış şarkısı “ Show No Mercy “ şeytani rifflerle,notalarla Tom’un vokali ve Lambardo’nun davuldaki çıkışıyla ve döneminin o şeytani havasını fazlasıyla yansıtıyor.
Slayer haddinden fazla eleştiriliyordu buna sebep bir dönem şeytani liriklerle öne çıkan gruplara dair 80'lerde metal müziğe karşı olan ebeveynlerdi. Albüm kapağı da bunu resmediyordu. 20'li yaşlarda ilk albümde bu olgunluktaki sözler o dönemin stilini yansıtan bir durumda. Gruplar, sevdikleri grupları ufak barlarda şarkılarını çalıyordu. Bu da müziğine ister istemez yansıyordu. İlk albümde bolca NWOBHM etkileri vardı,albümde Dark Angel’dan Gene Hoglan back vokal yapmıştır. Show No Mercy albümü pek çok çığlık, gitar solosu ve son derece hızlı bateri soloları ile doluydu. Dave Lombardo’nun Lars Ulrich’ten daha iyi olduğu söylenmiştir. Hız konusunda Dave Lombardo thrash metal tarihinde iz bırakmış davulculardandır,ki bu dönemin herkesçe bilinen bir gerçeğidir.
Sonuç olarak; 80’lerin başında pek çok grup
birbiriyle yarış içindeydi. Korku,dehşet,satanizm, anti-religion temasıyla
öne çıkan “ Show No Mercy “ heavy
metal /punk karışımı altında sunulan, Nwobhm esintilerinin ağırlıkta olduğu
grubun en çok satan albümlerinden biri oldu. Metal Blade o zamanlar piyasaya
çıkan genç gruplara şans tanıyordu, Slayer’da 20’li yaşların başında
kafadarların ne klas iş yapacaklarını kanıtlamıştı. Bu albümde grup o dönemlerin zararlı ve korku dolu sözlerinin
engellemesi için kurulan Pmrc ‘den
mesajlar aldı. Slayer bildiği yolda
ilerledi, şarkılarını çalmaya devam etti. Prodüksiyon yönünden eleştirilen olsa da
albümü pek çok gruba ilham kaynağı oldu.Merhametsizce kötülüğünün tohumunun
atıldığı, şeytanın ordularını geçiren albüm oldu “ Show No Mercy “ o yüzden dedikleri gibi merhamete yer yok!
Jeff Hanneman – Gitar
Kerry King - Gitar
Tom Araya - Bass/Vokal
Dave Lambardo- Davul
Cem Kurtuluş,2010
1 yorum:
pentegramın o meşhur konser albümünde de anılıyordu bu albüm; aklıma o geldi...basçının "sho no mercy" haykırışı...
Yorum Gönder