// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

20 Ocak 2011

Accept - Metal Heart (1985)


Yıl 1985,  piyasa heavy metal albümleriyle ve demolarıyla kaynıyor. Plak şirketleri ise grupları kapmak için birbiriyle yarışıyor.   Accept, “ Balls to the Wall”  albümünden sonra dünyada saygın bir heavy metal grubu olmaya, konuşulmaya devam ediliyordu.  Çoğu otoriteden tam not almıştı, dünyayı sarsmıştı konserleriyle de fanlarıyla bağını daha sıkılaştırmıştı.  Balls to The Wall albümü sonrası gruptan ayrılan  Jörg Fischer “ Metal Heart “ albümüyle geri döndü. Grup için eleman değişikliğindeki yenilik buydu. Bu albüm aynı zamanda Accept’in ilk konsept albümüydü ve politik bildirilere yer veriyordu. Bunun yanında da fütüristik tema kullanılmıştı.  Ayrıca  gelecek kuşağa, bilgisayarlaşan ve hızla artan insan nüfusuna değinmeleri bu albümün meselesiydi. 

Albümün başlangıç parçası “ Metal Heart “  metal marşı kıvamında U.D.O’nun güçlü vokaliyle ve gitar oyunlarına tanıklık ettiğimiz, aynı zamanda robotlaşmış insanlara mesaj veriyordu. İçinde bulunan sample da Beethoven’dan alınmaydı, girişindeki intro Tchaikovsky’nin  Slav marşındandı.  Pek çok yerde şarkı “ metal marşı “ olarak anılmaya başlanmıştı.   Hoffman “ bu kadar popüler olacağını bilmiyordum “ yorumunu yapmıştı bununla ilgili.   Bir uyuşturucu anlatısı olarak sunulan ve uyuşturucu satıcısını  “ Midnight Mover “  Udo’nun yırtıcı vokaliyle, Hoffman’ın sololarıyla, davulun uyumuyla üst seviyelere çıkar.


 “ Up To The Limit “ albümün zayıf şarkısı olarak göze batıyor, U.D.O’nun vokali de kurtarıcı olamıyor. Kontrolü olmayan uçlarda yaşayan birini anlatıyor.  Gitarların girişiyle hakim olduğu  " Wrong Is Right’’  speed metal’in  klas örneklerinden.  “ Do never do what you don't like”   sözüyle şarkıyı özetliyor. Albümün  keyifli parçalarından biri “  Screaming For A Love-Bite’’   aşktan beslenen sözleriyle öne çıkıyor. Şarkı boyunca enerjik temposuyla, sololarıyla da albümdeki dinamit şarkılar arasında yer buluyor kendine. "  Too High To Get It Right’’  hızlı gitarların konuştuğu tipik Accept şarkısı olarak dikkat çeken  koro halinde söylenen nakaratlarıyla  desteklenen back vokalleriyle albümün sıradışı şarkısı konumunda.

Bass açılışıyla bizi karşılayan " Dogs On Leads’’ köpeklerin yaşantılarına dair sözünü söylüyor.   Neden saldırgan olup olmadıklarına dair sözler şarkının içeriğini oluşturuyor. Şarkı ilerledikçe tempo yükseliyor, Udo yine o tempolu ortamda yırtıcı vokaliyle esip gürleyerek resital sunuyor. Şarkının hakimiyetinde  Bass gitarist Peter Baltes yanında  bunun sonrasında gelen sololarla bir tırmanış oluyor. “ Teach Us To Survive”  devamlı sorular soran, yarınsız bir dünyaya doğru perde aralıyor. Neden sorularının yükseldiği bu perdede  Accept alışılmışın dışında bir metot kullanıyor bu şarkıda.  Pek çok kimseye göre “ jazz metal “ olarak tanımlanıyor bu.  

Çift gitarların hüküm sürmesi “ Living for Tonite “ ile devam eder. Bir yol şarkısı sözleri hakim şarkıda.   Scorpions etkilerine rastlamak mümkün.  Albümün finali “ Bound to  Fail “ ile  bitiyor, Manowar-Helloween benzeri melodileriyle eski power metal gruplarının notalarına yakınlığıyla bu şarkı bir albümün finali için hayal kırıklığı şarkısı olduğunu söylemek mümkün.

80’lerde Balls to the Wall döneminden sonra  “ Metal Heart”  ticari açıdan pek çok başarıyı yakaladı. Metal Heart şarkısı bir marş olarak yüksek sesle  söylendi, UDO bu albümden sonra “ Metal Heart “ adıyla anılmaya başlanmıştı.  Accept albüm sıralamasına göre kıyaslarsak  “ Restless  And Wild “ albümünün gölgesinde kalan bir albüm olmuştur “ Metal Heart “  Gerek sözsel , gerek de müzikal açıdan .   Ama “ Metal Heart “ yıllar sonra da olsa her daim hatırlanacak albümler köşesinde yerini almayı başarmıştır.
  


Cem Kurtuluş, 2011