Yıl 1985, piyasa heavy metal albümleriyle ve demolarıyla kaynıyor. Plak şirketleri ise grupları kapmak için birbiriyle yarışıyor. Accept, “ Balls to the Wall” albümünden sonra dünyada saygın bir heavy metal grubu olmaya, konuşulmaya devam ediliyordu. Çoğu otoriteden tam not almıştı, dünyayı sarsmıştı konserleriyle de fanlarıyla bağını daha sıkılaştırmıştı. Balls to The Wall albümü sonrası gruptan ayrılan Jörg Fischer “ Metal Heart “ albümüyle geri döndü. Grup için eleman değişikliğindeki yenilik buydu. Bu albüm aynı zamanda Accept’in ilk konsept albümüydü ve politik bildirilere yer veriyordu. Bunun yanında da fütüristik tema kullanılmıştı. Ayrıca gelecek kuşağa, bilgisayarlaşan ve hızla artan insan nüfusuna değinmeleri bu albümün meselesiydi.
Albümün başlangıç parçası “ Metal Heart “ metal marşı kıvamında U.D.O’nun güçlü vokaliyle ve gitar oyunlarına tanıklık ettiğimiz, aynı zamanda robotlaşmış insanlara mesaj veriyordu. İçinde bulunan sample da Beethoven’dan alınmaydı, girişindeki intro Tchaikovsky’nin Slav marşındandı. Pek çok yerde şarkı “ metal marşı “ olarak anılmaya başlanmıştı. Hoffman “ bu kadar popüler olacağını bilmiyordum “ yorumunu yapmıştı bununla ilgili. Bir uyuşturucu anlatısı olarak sunulan ve uyuşturucu satıcısını “ Midnight Mover “ Udo’nun yırtıcı vokaliyle, Hoffman’ın sololarıyla, davulun uyumuyla üst seviyelere çıkar.
“ Up To The Limit “ albümün zayıf
şarkısı olarak göze batıyor, U.D.O’nun vokali de kurtarıcı olamıyor. Kontrolü
olmayan uçlarda yaşayan birini anlatıyor. Gitarların girişiyle hakim olduğu "
Wrong Is Right’’ speed metal’in klas örneklerinden. “ Do never do what you don't like” sözüyle
şarkıyı özetliyor. Albümün keyifli
parçalarından biri “ Screaming For
A Love-Bite’’ aşktan beslenen sözleriyle öne çıkıyor. Şarkı
boyunca enerjik temposuyla, sololarıyla da albümdeki dinamit şarkılar arasında
yer buluyor kendine. " Too
High To Get It Right’’ hızlı
gitarların konuştuğu tipik Accept şarkısı olarak dikkat çeken koro halinde söylenen nakaratlarıyla desteklenen back vokalleriyle albümün
sıradışı şarkısı konumunda.
Bass açılışıyla bizi karşılayan " Dogs On Leads’’ köpeklerin
yaşantılarına dair sözünü söylüyor. Neden
saldırgan olup olmadıklarına dair sözler şarkının içeriğini oluşturuyor. Şarkı
ilerledikçe tempo yükseliyor, Udo yine o tempolu ortamda yırtıcı vokaliyle esip
gürleyerek resital sunuyor. Şarkının hakimiyetinde Bass gitarist Peter Baltes yanında bunun sonrasında gelen sololarla bir tırmanış
oluyor. “ Teach Us To Survive” devamlı sorular soran, yarınsız bir dünyaya
doğru perde aralıyor. Neden sorularının yükseldiği bu perdede Accept alışılmışın dışında bir metot
kullanıyor bu şarkıda. Pek çok kimseye
göre “ jazz metal “ olarak tanımlanıyor bu.
Çift gitarların hüküm sürmesi “
Living for Tonite “ ile devam eder. Bir yol şarkısı sözleri hakim şarkıda. Scorpions etkilerine rastlamak mümkün. Albümün finali “ Bound to Fail “ ile bitiyor, Manowar-Helloween benzeri
melodileriyle eski power metal gruplarının notalarına yakınlığıyla bu şarkı bir
albümün finali için hayal kırıklığı şarkısı olduğunu söylemek mümkün.
80’lerde Balls to the Wall döneminden sonra
“ Metal Heart” ticari açıdan pek çok başarıyı yakaladı.
Metal Heart şarkısı bir marş olarak yüksek sesle söylendi, UDO bu albümden sonra “ Metal Heart “ adıyla anılmaya
başlanmıştı. Accept albüm sıralamasına
göre kıyaslarsak “ Restless And Wild “ albümünün gölgesinde kalan bir
albüm olmuştur “ Metal Heart “ Gerek sözsel , gerek de müzikal açıdan . Ama “ Metal Heart “ yıllar sonra da olsa
her daim hatırlanacak albümler köşesinde yerini almayı başarmıştır.
Cem Kurtuluş, 2011