// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

23 Şubat 2015

Kara Kentin Çocukları (1999)












90’lar,  leş ortamlar, karanlık Beyoğlu sokakları, underground ruh, amatörlük.. 

90’lar deyince birçoğumuzun aklına yeraltı kuşağına seslenen karanlık ortamlarda çekilen, ağız dolusu küfürlerin edildiği, samimiyetin ön planda olduğu filmler  gelir. Çoğu filmden kendimize dair bir şeyler buluruz, kolay kolay sansür uygulandığı görülmemiştir bu tür filmlerde, hepsi nerdeyse dar bütçelerle çekilmiştir.  Mevzu bahis konumuz  “ Kara Kentin Çocukları “ adlı yeraltı kuşağına seslenen film.

 Film  Kara Kentin Piçleri ismiyle çekilmiş sonrasında bazı sıkıntılar göz önünde bulundurulup Kara Kentin Çocukları olarak değiştirilmiş.  90’larda Beyoğlu sokaklarında hippi olarak takılan, içip, hiçbir halta yaramayan, ahlak kurallarını hiçe sayan  bir arkadaş grubunu  ele alan “ Kara Kentin Çocukları “ 90’lar atmosferini filmin başından itibaren seyirciye yaşatıyor. Çoğu zaman oyunculuklar sınıfta kalsa da,  90’ların Beyoğlu/Cihangir taraflarında takılan Mine Ve Kürşat’ın aykırı arkadaş grubuna filmin başından itibaren tanıklık ediyoruz.

Mine Ve Kürşat’ın birbirlerini sevmesi sonucu makaradan da olsa evleniyor, arkadaş grubu da bu iki çifti yalnız  bırakmıyor. Aralarında birçok mevzu dönüyor, alkoller ve cigaralar içiliyor, kafalarına göre takılıyor bu arkadaş grubu. Kimseyi siklemiyorlar sözü dönemin o underground, leş kokan ortamlarını bize anımsatıyor. 

Mevzular birden el değiştiriyor, evli olan çiftin evine askerler tarafından baskın yapılıyor Kürşat askere alınıyor, kız da hayatını tek başına sürdürmek zorunda kalıyor. Bu zorlu zamanlarda birçok şey geliyor başına. Beyoğlu sokaklarına tecavüze uğrayan kadınların başına ne geliyorsa Mine’nin başına da o geliyor. Sarkıntılık eden erkekler çoğalıyor. Filmin kahramanlarından biri sapık rolüyle karşımıza çıkan Peker Açıkalın. Psikopat rolünün anasını ağlatıyor, seyircide iz bırakıyor, Mine rolünü oynayan Nilüfer Açıkalın da başarılı performans sergiliyor.


90’ların o underground ortamlarında erotik bazlı yayın yapan kuşağı selamlıyor aynı zamanda film. Yeraltı özgür Tv radyosuna kayıyor bir müddet sonra her şey. Televizyon; manyakların, gaylerin, sapıkların, ve orospuların televizyonu “ olarak sesleniyor dinleyicisine. Mine de bu televizyonun hastası oluyor. Sapık özgür karakteri Mine’yi kendi evinde izliyor, yavaş yavaş Mine’yi bu televizyon ortamına sokmaya çalışıyor, bunu ileriki zamanlarında başarıyor.  Filmde çok uzun süre olmasa da Ogün Şanlısoy’u görüyoruz. Fazla gözükmese de ona da ufak bir rol biçilmiş, sırıtmıyor oynadığı rol boyunca.

 Filmde komşu karakterleri olmasa da olurmuş dedirtiyor, ama o sahnelerde cigara ve alkol içip komşunun kızına sarkma sahneleri film adına başarılı şekilde yansıtılmış. Orhan Oğuz bu filmi  parası olmadan çekimlere başlıyor, 90’lar ortamının en önemli karakteristik özelliklerinden biri bu. Parası olmadığı halde amatör şekilde çekilen filmlerin sayısı az değil.  Dönem içinde film için oyuncuların para talep etmediğini söylüyor Orhan Oğuz.  Beyoğlu’nun arka sokaklarını, o ortamları dönen işleri izledim diyor aynı zamanda Orhan Oğuz, filmi de böyle yaratmış. Filmin ilerleyişleri, kurgu bozuklukları, oyunculukları  izleyenlerin pek umrumda mı bilmiyorum ama filmi bunlardan ayrı tutarsanız izlemeniz daha da kolaylaşır. 

 Sonuç olarak “ Kara Kentin Piçleri “ olarak çekilmesi planlanan ama bu isimden sıkıntıya düşecek bir film olan  “ Kara Kentin Çocukları “  sert, karanlık Beyoğlu sokaklarını selamlayan, ahlak kurallarını hiçe sayan, dönemin underground ruhuna sahip çıkmış bir yapım. 

Filmin Adı: Kara Kentin Piçleri ( Kara Kentin Çocukları)
Film Süresi: 110 Dakika 
Yönetmen: Orhan Oğuz
Senaryo : Orhan Oğuz
Yapımcı: Orhan Oğuz
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Oyuncular: Peker Açıkalın, Nilüfer Açıkalın, Toprak Sergen, Mehmet Esen, Uğur Çavuşoğlu, Alp Yurdakul, Ogün Şanlısoy 


Cem Kurtuluş, 2015

0 yorum: