Alman thrash metal sahnesinin kuşkusuz en gaddar
gruplarından biri “ Sodom “ oldu.
Ürettikleriyle,yazdıklarıyla başka bir kulvarda oldu. Leşlik ve
gaddarlık arasındaki çizgiden de kolay kolay ayrılmadı. Tom Angelripper diğer anlamda bir başkomutan gibi grubu yıllarca
ayakta tutan isim oldu. Kendisinin ikinci dünya savaşından başlayıp politik
sözlerle haşır neşir olması da kimseyi şaşırtmaz. EP’leri saymazsak dört yıl sonra Sodom “
Genesis XIX “ ile geri dönüyor. Tom her
zaman dünya görüşü açık ve gaddarca bunu liriklerine yansıtan biri oldu.
Dünyanın düzeni ve değişmeyen çoğu şey için Tom durumu albümün çıktıktan sonra
verdiği bir röportajda şöyle anlatıyor; “Bence her şey kontrolden çıkıyor. Politik
değil, hiçbir şeyi değiştiremem, politik olarak aktif değilim “
Konuya geçersek; Sodom, Genesis XIX’de bir önceki albüm
Decision Day’de denediği tek gitar olayından çift gitara geçiyor. Bu da Tom
Angelripper’ın bizzat uzun zamandır düşündüğü bir iş,ki bunu daha önceleri yapmıştı.
“ Partisan “
EP’sinde de yer alan Blackfire’ da kadroda yerini alıyor,ki Blackfire’ın
yarattığı riffler konusunda tartışmaya açık olduğunu sanmıyorum. Çift gitarla
yaratılan o muazzamlık seviyesini Sodom bize girişteki enstrümantal “Blind
Superstition” ’dan kısa süreli olaydan sonra “ Sodom &Gomorrah “ da gitar saldırılarının yükseldiği,
80’lerdeki o gaddarlığın devam ettiğini, o köklerin halen içinde olduğunu
fazlasıyla gösteriyor. Bass seslerinin de açılmasıyla kendisine kolaylık
sağladığını pek çok yerde dile getiriyor Tom. Şarkının içeriğiyle ilgili de “Sodom &Gomorra’nın Tanrı tarafından yok
edildiğini sanmıyorum ama bu sadece bir Sodom şarkısı. “ yorumunu yapıyor Tom. Şarkı bazı kaynaklara göre Quorthon
ve Chris Witchunter’a
adanıyor.
Saldırganlığın devamlılığı Blackfire’ın öne çıkmasıyla, davulların da o saldırıda eşlik ettiği “ Euthanasia” ile devam ediyor. Tom’un bu şarkıyla alakalı bahsettiği mevzu var ki o da Blackfire’a dair gitar tonlarının hiç değişmemesi olduğu bu da albüm genelinde bariz belirgin. “No amnesty, no faith in God “ nakaratlarıyla da mesajı veriyor liriklerle. Albüme adını veren “ Genesis XIX “ gökgürültüsü seslerini duyabileceğimiz hissiyatta kasvetle birleşen aynı zamanda Black Sabbath’ın o kasvetli rifflerini anımsatan bir başlangıç yapıyor. Kasvetli bölümden sonra o agresifliğe dönüşen bir canavarla yüzleşiyoruz.
“
Nicht mehr mein Land “ şarkısı
yazılmaya başlandığında Tom bununla ilgili şunu söylüyor; “ Bunu yazmaya başladığımızda İngilizce sözlerim vardı ama değiştirdik
çünkü bir thrash şarkının Almanca sözlerine sahip olmak istiyorduk, çünkü ben
bir Alman’ım “ liriklerde ülkesine dair içindeki duyguyu
kaybettiğinden,geleceğe dair kaygılı olduğundan
dem vuruyor Tom. Bunu da vokallerinde haykırırken daha net anlıyoruz. “ Glock’n roll “ tipik bir Sodom
şarkısı olmadığını bariz belli ediyor,bununla alakalı Tom Angelripper de aynı
yorumu yapıyor. Bunun yanında şarkının hikayesi de bir atış poligonunda
geçen kısa bir sohbet üzerinden geçiyor.
Başından itibaren agresif bir çıkıştan sonra inişe geçiyor. Albümde ayrı bir
köşeye konulması gereken şarkılardan.
Albümün en
uzun şarkısı olan “ The Harpooner “ Black Sabbath’ın rifflerini anımsatan bir
giriş ve sonrasında saldırganlaşan bir halde ilerliyor. Şarkının mevzusu ise Moby Dick kitabının kahramanı Kaptan Ahap hakkında olduğunu söylüyor
Tom. Zevk için avlanma ile yemek için avlanma arasında farkla alakalı bir
durumu yansıtıyor. “ Dehumanized “ bilindik o kasvetli girişindeki rifflerle başlıyor.
Saykodelik havayı yakalamanızı istiyor,sonra yoluna agresifleşerek devam
ediyor. Sololarıyla ayrı kıvrandırıyor, ve başka birine parantez açmak
gerekirse sadece burda değil ama Toni Merkel genel anlamda muazzam iş
çıkarıyor.
“ Occult Perpetrator “
“ Your life disappears, your body remains “
nakaratlarıyla da son noktayı bir aforizma edasıyla koyuyor. Tom’un gaddar
vokalinde yatan o agresiflikle de bir dinamit gibi patlıyor. “Waldo & Pigpen” epik, duygu dolu girişiyle mest ederek
başlangıcı yapıyor. savaşın
acımasızlığı üzerine birilerinin öldüğü,birilerinin şans eseri kalmasına
inceden sözleriyle uyarısını yapıyor.
Blackfire’ın eseri olan “Indoctrination” punk yoğunluğunun fazlasıyla hissedildiği Tom’un da
Blackfire’a istekte bulunduğu şarkı oluyor, kendisi de böyle söylüyor.Albümün
kapanışı “ Friendly “ ile
gerçekleşiyor. Tom’un atağa geçmiş gaddar vokali, davulda Toni Merkel’in albüm
genelindeki performansıyla birlikte iyi bir iş çıkıyor.
“ Decision Day “ albümüyle karşımızda üç kişilik bir kadro vardı. Bernemann gitarda, Makka davuldaydı. Daha sonra “ Partisan “ EP’siyle kadroya Blackfire geri geldi, Husky davuldaydı. 2020 kadrosunda da Toni Merkel davula geçerek kadro şeklini aldı. Toni Merkel, grubun yaş ortalamasına bakarsak genç ama bir o kadar sıkı davulcu olduğunu kanıtlar nitelikte çalıyor. Aynı zamanda Tom Angelripper’in Toni Merkel ile konuştuğunda Toni Merkel’ın Sodom’un efsane davulcusu Witchunter’ın bütün videolarını izlediğini söylemiş ve ek olarak Withchunter gibi bir davulcunun yerini alamayacağını da belirtmiş.
Son çıkardıkları “ A Handful Of Bullets “ EP’si de albüm öncesi sıkı bir iş niteliğinde olduğunu söylemek gerekir.Sonuç olarak; “ Genesis XIX “ Tom Angelripper’ın çift gitar olayından ısrarcılığını devamlı getirdiği bir albümle birlikte, bir nevi bu müziğe ilk başladıklarından köklere dair de riffsel yönden dolu, bir o kadar gaddarca bir albüm.Albümün kapağını çizen Joe Petegno, önce şarkılar oluşuyor daha sonra kapağı çiziyor. Bununla ilgili Blackfire “82’de hangi grupların albüm çıkardığını hayal etmeye çalıştık. “ açıklamasını yapıyor bir röportajda. Kısaca daha da uzatmamak gerekirse; Sodom’un albümde yaratmak istediği 80’lerdeki köklerine geri dönüş diğer bir anlamda, o agresif ruhu ve gaddarlığı sonuna kadar hissettiren bir işle dönmüş oluyorlar.
Dünyanın boktanlığı konusunda Tom Angelripper dünyanın boktanlığı üzerine yaşadıkça yazmaya devam edecek!
Kadro
Tom Angelripper / Bass, Vocal
Frank Blackfire / Lead guitar
Yorck Segatz- Rhytm Guitar
Toni Merkel – Drums
Sodom – Production
Joe Petegno – Album cover
Sigg Bemm-engineer ,mixing
Cem Kurtuluş,2020
0 yorum:
Yorum Gönder