// body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...
// etiketinden önce aşağıdaki kodu ekleyebilirsiniz. // body elementide aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir. ...

Etiketler

Tarih

Kategoriler

18 Kasım 2010

Accept - Balls To The Wall (1983)





















1980 yılının  öncesinde dünyayı heavy metal ateşi sarmıştı. İngiltere öncülüğünde herkes söz tabiriyle gardını almıştı. İmajlar,sözler, duruşlar bir şekilde kendini belli etmeye başlamıştı.  Accept 1979 yılında  “ Accept “  1981 yılında “ Breaker “ albümüyle nam yapmaya başlamıştı. Başka olayların habercisi olacak albümü daha çıkmamıştı. Dünyada konuşulacak albümlerden olacak olan “ Balls To The Wall “  Heavy metal tarihine geçen  Accept grubunun beşinci albümü.

Albümde çoğunlukla lirikler  ; politika, seksüalite ve kilise temaları üzerine. Şarkı sözlerinin yazarı da Deaffy adı geçiyordu fakat daha sonra bu kişinin takma isim altında Gaby Hauke olduğu açıklandı. Gaby bu albümle beraber şarkıların resmi müellifliği hakkında hiçbir hak talep etmeden sözleri yazmaya devam etti.  Aynı zamanda Wolf Hoffman’ın eşidir Gaby Hauke

 Accept’in en önemli çıkışı  1981 yılında “ Breaker “  albümünü çıkardıktan sonra Judas Priest’le dünya turuna çıkmak oldu. O zaman daha fazla tanınmaya başladı . Judas Priest’le dünya turuna çıktıktan sonra , Accept’in hayranları  daha da arttı. U.D.O o dönemler için Accept için büyük bir güçtü.  80’ler Heavy metal rüzgarının estiği  yıllarda Accept albümlerini sıralamaya devam ediyordu. Herkes birbiriyle yarış içindeydi. Judas Priest “ British Steel “  Saxon  “ Wheels Of Steel” Motörhead  “ Ace Of Spades” ile dönemine damga vurmuştu. Böyle bir çağda “ Balls To The Wall” çıkmış oldu.

Albüm;  albüme ismini veren “ Balls To The Wall”  gibi demir yumruk misali, kafamıza inen balyoz gibi bir şarkıyla açılıyor.  Udo’nun yırtıcı vokallerinin hakim olduğu, dönemin çift gitarların saldırganlığıyla birlikte gruptaki herkes payına düşeni yapıyor.  Dünyadaki sisteme, insanları köleleştiren düzene sitemlerini bu şekilde iletiyor. Şarkı bir süre sonra koro haliyle,akılda kalıcı nakaratlarıyla öne çıkıyor. İsyankar çığlıklara tanıklık ediyoruz. Gitar saldırılarının devam ettiği “ London Leatherboys “ 80’lerin heavy metal kültürüne dair sözleriyle, east rider yaşam tarzını anlatmasıyla aynı zamanda “ gay metal “  diye ortalığın inletildiği zamanlara bu şarkı bir atıf niteliği taşır. 1980’lerde Judas Priest’in deri ceket ve motorlarıyla sahneye çıktığı zamanlar bu atıftan nasibini alır.  (-en azından bu konuda benim fikrim böyle) Stefan Kaufmann’ın söylediğine göre şarkı  deri ceket giyip -saç uzatan,rock’n roll dinleyen nesli temsil ediyor.  “They're the easy riders - but heroes die too fast “ sözüyle de ana fikri söylüyor.

Saldırı “ Fight It Back “ ile devam eder. U.D.O’nun güçlü yırtıcı vokalinin üst seviyelere çıktığı, ekip olarak bütün grup üyelerinin şarkıda kendini gösterdiği liriklerinde teslim olmamak üzerine değiştirmeyi denemen gerektiğini söylüyorlar.  Sessizliğin içinden bass’ların inlemesiyle “ Head Over Heels “    Wolf Hoffman’ın harikalar yarattığı, hünerlerini sergilediği bir şarkı olarak öne çıkıyor.  Liriklerde  kıskançlık-tutku-şehvet  üzeri sözler hakim.  Tekrarlanan nakaratların ağızlara sakız olması gibi durum oluyor şarkıda.  Çift gitarın hakim sürdüğü “ Losing More Than You’ve Ever Had “    hüznü hissettiren balladlardan biri oluyor.   Albümdeki bazı sözlerin haksızlıklarla olduğunu söylüyordu  Stefan Kaufmann 1983 ‘te yaptığı bir söyleşide.  Bunlardan nasibini alanlar da Eşcinseller oluyordu. Eşcinsellerle ilgili “ Onlar sadece farklı insanlar, farklı davranıyorlar hepsi bu. Bu herkesi ilgilendiren olağanüstü bir olay” diye sözlerini sürdürmüştü.  “ Love Child “ eşcinsel haklarını savunuyordu, tam belirgin olmasa da “ A woman or a man
Many troubles behind me “ sözleriyle bu durumu özetliyordu.   Hoffman’ın sololarıyla zirveyi tırmanır şarkı.
 

Seksüalite sözlerinin ağırlıkta olduğu,Udo’nun öne çıktığı, Hoffman’ın fark yarattığı   “Turn Me On”  aşkın basamaklarında şehvet ve tutku çemberinde  dolandırıyor.  “ Losers And Winners “  çift gitarların etkili olduğu, albümün genelinde olduğu gibi back vokallerin katkısı üst seviyeye çıkıyor.    “ Guardian Of The Night “  kederli bir şekilde karanlıklarda boğulmuş birini tasvir eder. “I'm a man that was born for the dark “ nakaratlarıyla da şarkı bir bakıma özetlenmiş olur.  Albümün kapanışı  Accept klaslığında  “ Winter Dreams” gibi klas bir balladla son bulur.  Liriklerdeki şairanelik, notalardaki duygu seli hüzne doğru yelken açtırır.


 Toparladığımızda; 80’li yıllarda heavy metal rüzgarı eserken, gruplar birbiriyle yarışırken plak firmalarıyla sorunlar ortadayken Accept “ Balls To The Wall “ ile kafamıza balyoz indirdi. Kapitalizm’den eşcinselliğe kadar uzanan bu dolu yelpazede  ezilen herkese sesini duyurdu,bunun yanında da balladlarıyla da bunu devam ettirdi. Birçok otoritenin gözünde de bu albüm o dönemin gençleri için yol gösteren bir albüm oldu.


Not: Albümdeki sözlerin bir kısmı  Deaffy takma adını kullanan  “ Gaby Hauke “ tarafından yazıldı. Ama bütün albümün besteleri grup üyesi ayırmaksızın Accept grubuna aitti. Gaby Hauke aynı zamanda Accept’in bir dönem yöneticisi konumundaydı.


Kadro

* Udo Dirkschneider - Vocals
* Herman Frank - Guitars
* Wolf Hoffmann - Guitars
* Peter Baltes - Bass
* Stefan Kaufmann - Drums



Parça Listesi

1. Balls to the Wall" (5:50)
2. "London Leatherboys" (3:57)
3. "Fight It Back" (3:30)
4. "Head over Heels" (4:19)
5. "Losing More Than You've Ever Had" (5:04)
6. "Love Child" (3:35)
7. "Turn Me On" (5:12)
8. "Losers and Winners" (4:19)
9. "Guardian of the Night" (4:25)
10. "Winter Dreams" (4:45)

Web Site: www.udo-online.de/




Cem Kurtuluş, 2010



0 yorum: