1980 yılının öncesinde dünyayı heavy metal ateşi sarmıştı. İngiltere öncülüğünde
herkes söz tabiriyle gardını almıştı. İmajlar,sözler, duruşlar bir şekilde
kendini belli etmeye başlamıştı. Accept
1979 yılında “ Accept “ 1981 yılında “ Breaker “ albümüyle nam
yapmaya başlamıştı. Başka olayların habercisi olacak albümü daha çıkmamıştı.
Dünyada konuşulacak albümlerden olacak olan “ Balls To The Wall “ Heavy metal tarihine geçen
Accept grubunun beşinci albümü.
Albümde
çoğunlukla lirikler ; politika, seksüalite ve kilise temaları
üzerine. Şarkı sözlerinin yazarı da Deaffy adı geçiyordu fakat daha sonra bu
kişinin takma isim altında Gaby Hauke
olduğu açıklandı. Gaby bu albümle beraber şarkıların resmi müellifliği hakkında
hiçbir hak talep etmeden sözleri yazmaya devam etti. Aynı zamanda Wolf Hoffman’ın eşidir Gaby Hauke
Accept’in en önemli çıkışı 1981 yılında “ Breaker “ albümünü çıkardıktan sonra Judas Priest’le dünya turuna çıkmak oldu. O zaman daha fazla tanınmaya başladı . Judas Priest’le dünya turuna çıktıktan sonra , Accept’in hayranları daha da arttı. U.D.O o dönemler için Accept için büyük bir güçtü. 80’ler Heavy metal rüzgarının estiği yıllarda Accept albümlerini sıralamaya devam ediyordu. Herkes birbiriyle yarış içindeydi. Judas Priest “ British Steel “ Saxon “ Wheels Of Steel” Motörhead “ Ace Of Spades” ile dönemine damga vurmuştu. Böyle bir çağda “ Balls To The Wall” çıkmış oldu.
Albüm; albüme ismini veren “ Balls To The Wall” gibi
demir yumruk misali, kafamıza inen balyoz gibi bir şarkıyla açılıyor. Udo’nun yırtıcı vokallerinin hakim olduğu,
dönemin çift gitarların saldırganlığıyla birlikte gruptaki herkes payına düşeni
yapıyor. Dünyadaki sisteme, insanları
köleleştiren düzene sitemlerini bu şekilde iletiyor. Şarkı bir süre sonra koro
haliyle,akılda kalıcı nakaratlarıyla öne çıkıyor. İsyankar çığlıklara tanıklık
ediyoruz. Gitar saldırılarının devam ettiği “ London Leatherboys “ 80’lerin heavy metal kültürüne dair
sözleriyle, east rider yaşam tarzını anlatmasıyla aynı zamanda “ gay metal
“ diye ortalığın inletildiği zamanlara
bu şarkı bir atıf niteliği taşır. 1980’lerde Judas Priest’in deri ceket ve
motorlarıyla sahneye çıktığı zamanlar bu atıftan nasibini alır. (-en azından bu konuda benim fikrim böyle)
Stefan Kaufmann’ın söylediğine göre şarkı
deri ceket giyip -saç uzatan,rock’n roll dinleyen nesli temsil ediyor. “They're
the easy riders - but heroes die too fast “ sözüyle de ana fikri söylüyor.
Saldırı
“ Fight It Back “ ile devam eder. U.D.O’nun
güçlü yırtıcı vokalinin üst seviyelere çıktığı, ekip olarak bütün grup
üyelerinin şarkıda kendini gösterdiği liriklerinde teslim olmamak üzerine
değiştirmeyi denemen gerektiğini söylüyorlar.
Sessizliğin içinden bass’ların inlemesiyle “ Head Over Heels “ Wolf
Hoffman’ın harikalar yarattığı, hünerlerini sergilediği bir şarkı olarak
öne çıkıyor. Liriklerde kıskançlık-tutku-şehvet üzeri sözler hakim. Tekrarlanan nakaratların ağızlara sakız olması
gibi durum oluyor şarkıda. Çift gitarın
hakim sürdüğü “ Losing More Than You’ve
Ever Had “ hüznü hissettiren balladlardan biri
oluyor. Albümdeki bazı sözlerin
haksızlıklarla olduğunu söylüyordu
Stefan Kaufmann 1983 ‘te yaptığı bir söyleşide. Bunlardan nasibini alanlar da Eşcinseller
oluyordu. Eşcinsellerle ilgili “ Onlar
sadece farklı insanlar, farklı davranıyorlar hepsi bu. Bu herkesi ilgilendiren
olağanüstü bir olay” diye sözlerini sürdürmüştü. “ Love
Child “ eşcinsel haklarını savunuyordu, tam belirgin olmasa da “ A woman or a man
Many troubles behind
me “
sözleriyle bu durumu özetliyordu. Hoffman’ın sololarıyla zirveyi tırmanır şarkı.
Seksüalite sözlerinin ağırlıkta olduğu,Udo’nun öne çıktığı, Hoffman’ın fark yarattığı “Turn Me On” aşkın basamaklarında şehvet ve tutku çemberinde dolandırıyor. “ Losers And Winners “ çift gitarların etkili olduğu, albümün genelinde olduğu gibi back vokallerin katkısı üst seviyeye çıkıyor. “ Guardian Of The Night “ kederli bir şekilde karanlıklarda boğulmuş birini tasvir eder. “I'm a man that was born for the dark “ nakaratlarıyla da şarkı bir bakıma özetlenmiş olur. Albümün kapanışı Accept klaslığında “ Winter Dreams” gibi klas bir balladla son bulur. Liriklerdeki şairanelik, notalardaki duygu seli hüzne doğru yelken açtırır.
Not: Albümdeki sözlerin bir kısmı
Deaffy takma adını kullanan “ Gaby Hauke “ tarafından yazıldı. Ama
bütün albümün besteleri grup üyesi ayırmaksızın Accept grubuna aitti. Gaby
Hauke aynı zamanda Accept’in bir dönem yöneticisi konumundaydı.
Kadro
* Udo Dirkschneider - Vocals
* Herman Frank - Guitars
* Wolf Hoffmann - Guitars
* Peter Baltes - Bass
* Stefan Kaufmann - Drums
Parça Listesi
1. Balls to the Wall" (5:50)
2. "London Leatherboys" (3:57)
3. "Fight It Back" (3:30)
4. "Head over Heels" (4:19)
5. "Losing More Than You've Ever Had" (5:04)
6. "Love Child" (3:35)
7. "Turn Me On" (5:12)
8. "Losers and Winners" (4:19)
9. "Guardian of the Night" (4:25)
10. "Winter Dreams" (4:45)
Web Site: www.udo-online.de/
Cem Kurtuluş, 2010
0 yorum:
Yorum Gönder