“ İyi müzik” diye bir tanım
vardır, bunu kategorize edemezsiniz, sadece dinlersiniz ve sonra huzura
varırsınız. O yüzden müzik piyasasında böyle müzisyenler için “ İyi Müzik” tanımı
cuk oturur, çünkü böyle kişiler popüler müzik tanımının içinde yer almaz,
icraatlarını sessizce yer altından götürür ve sonra kitleye seslenir.
Birsen Tezer, su gibi sesiyle
kalbimizi fetheden sizi bir deniz kıyısında ruhunuzu yıkayan, dokunaklı sözleriyle
dinleyene yön veren bir isim. Başka bir tanım yapacak olursak, Tezer’in uçsuz
bucaksız bir azınlığı var, bu tanım size de tanıdık gelecektir. ( Cenk Taner, Kesmeşeker kitlesini
“ uçsuz bucaksız azınlık “ olarak tanımlar)
1990
yılından beri müzik dünyasının içinde olan Tezer’i çoğu kişi Ortaçgil’le
yaptığı düetiyle tanıdı,sonra merdivenlerini yavaş yavaş tırmanmaya başladı.
Bunca senedir bu müzik dünyasının içinde olmasına rağmen ürettiklerini
biriktirdi Birsen Tezer, daha sonraları uygulamaya geçti. İyi bir iş çıkartmak
istiyordu, bunu da sonraları ilk çıkardığı albüm olan “ Cihan” ile
gösterdi. Cihan anlamının neden önemli olduğunu şöyle anlatıyor Birsen
Tezer; “ Cihan’’ adının anlamı benim için büyüktür. Hem o müzik
düşündüğümüz ve ürettiğimiz dünyayı hem de bendeki anlamını düşünerek bu ismi
koydum albüme.”
Böyle
çıkmıştı Cihan albümü ortaya. Tezer bu albümden 4 yıl sonra da bir patlama
yaptı, o albümün ismi “ İkinci
Cihan “ oldu. “ Cihan “
albümünde bazı müzisyenlerin verdiği destek “ İkinci Cihan” albümüyle devam ediyor. Bu isimlerden bazıları Erkan Oğur, İlhan Şeşen,
Bülent Ortaçgil, bunların haricinde Akın
Eldes, Tarık Aslan, Birol Ağırbaş ve Özer Arkun. Albümün tüm fotoğrafları Kadri Karahan’ın elinden
çekilmiş. Albüm kapağının sırrını ise şöyle açıklıyor Birsen Tezer; “ Fikir şuydu; arabaya atlayıp güzel
bir yer buluncaya kadar sürmek. Yol bizi nereye götürdüyse gittik, çamurlu
çukurlu patikalara girdik sonunda bir ağaç gördük, arkasında da küçüğünü ve
işte dedik “ Cihan’’ burada, arkasında da “ İkinci Cihan’’
Birsen
Tezer bizi albümün açılışında “
Nefes “ ile karşılıyor, bu şarkının mimarlarından Erkan Oğur ile ortak çalışma
yürütüyorlar, şarkıyla bize nefes veriyorlar. “ Bir ömürlükse yaşamak ya
seninle ya da sensiz “ diye noktayı koyuyor Tezer. Tezer’in kendi
şarkılarını dile getirdiği kadar başka eserleri de dile getirdiğini görüyoruz. Zafer Cıngıl’a ait “ Delikanlı “ şarkısını bu defa
Tezer’in sesinden dinliyoruz. Birsen Tezer’den aldığımız tad başka oluyor.
Albüm çıktığından beri bağımlısı olduğum şarkılar arasında yerini alıyor “
Delikanlı” . aşkı için ölecek nerde
kaldı öyle yürek “ diyerek şarkıyı özetliyor Tezer.
Her
sabah kalktığında bunalımlar geçiren bir varlığı “ Kuş Misali “ şarkısında “ Sustunuz, susmayınız sadece boktan bir
sabah bu sabah “ sözüyle özetliyor Tezer. Özgürlüğe doğru “ Kusura Bakma” ile geçiş yapıyor
Tezer, gitarda Akın Eldes eşlik
ediyor Tezer’e. “ Biraz
bekleme zamanı ,İçine dönüp birikenleri atmak zamanı”
Albümün
en uzun şarkısı “ Şarkıcının
şarkısı “ Sibel Köse ve Birsen Tezer ortaklığı ile albümün
en’lerinden biri olmayı hakediyor. Şiir gibi bir kadından umutsuzluk ve
mutsuzluklara şiirsel bir dilde sesleniş ve geceden sabaha doğru bir acının
habercisi gibi geliyor. “ Boşver “ ile
Tezer her şeye rest çekiyor, “ Bize
iç,iç, boşver boşver “ diyerek noktalıyor, ben de öyle yaptım zaten
diyor. Fazla sözün harcanmadığı, sessizliğin hakim olduğu, intihara yaklaşmış
olanlara sesleniyor Tezer.
Yarım
kalmışlıklar, saf ve temiz kalmamışlıklar, dağılıp gidenler ve birçok şey. “ Ne Tuhaf “ söz ve müziği İlhan
Şeşen’e ait olan Birsen Tezer’in can verdiği bir parça. Sessizliğin olduğu o
zamanlar büyülü sesle seslenir İlhan Şeşen bize, Çello’da Özer Arkun bu parçanın takipçisi
oluyor. Duyulması gereken sesleri Birsen Tezer albümün kapanış parçasında
gerçekleştiriyor, bu sesin adı “
Kendi Kendime (Eylül) “ aynı zamanda geçmişe sesleniyor, çocukluğuna
özlem duyduğunu hissettiriyor bizlere.
Sonuç
olarak; bazı müzisyenler vardır çok konuşulmazlar, ama müzikle yaptıkları
bir ömür boyu hatırlanır, kalıcı bir eser bırakırlar geride ve sonra üretmeye
devam ederler. Şiir gibi bir kadından şiirsel seslenişleri Birsen
Tezer’in “ İkinci Cihan’ın da fazlasıyla dinliyoruz!
Cem Kurtuluş, 2015
0 yorum:
Yorum Gönder