Kuşkusuz 70’li ve 80’li yılların en başarılı jönlerinden
biriydi Cüneyt Arkın. Oynadığı çoğu filmde toplumsal mesaj vermekten kendini
geri çekmedi. Çoğu zaman babacan rolüyle gönlümüzde taht kurdu. Kötü rol
karakterleri hazırken o karşımıza hep kurtarıcı kahraman karakteriyle
çıktı. 70’li yıllarda Natuk Baytan
öncülüğünde bir sinema ekolü oluşturulmuştu, bu ekol absürd filmlere yer
verdiği kadar, epik filmlere de yer
verdi. Döneminde epik film olarak değerlendireceğimiz bir çok film çıktı. Tarkan Serisi, Battal Gazi Serisi,
Malkoçoğlu, Kara Murat vs bunları takip etti.
Cüneyt Arkın, Natuk Baytan’la
ilgili önemli bir meseleye şöyle
değiniyor; “Paramız az, negatif az,
zaman az. Altı tane çok güzel, sarışın kız gelecek sete. Onların sahnesi var.
Sıra onlara geldi Natuk abi, “kızlar hazırsa gelsin” dedi. Set amiri vaziyeti
anladığı için ortalıkta yok. Asistanı geldi. “Abi hazırlar”, Natuk Abi,
“gelsinler o zaman” dedi. Altı tane fıstık gibi, mavi gözlü, sarışın genç kız
yerine, altı tane şişman, çirkin, yaşlı kadın geldi. Natuk abi şöyle bir baktı
sonra kameramana döndü “ya kameramanım, bu altı tane çirkin, şişman, yaşlı
kadını, altı tane mavi gözlü, sarışın, güzel genç kız haline getirecek lambalar
var mı sende?”, kameraman “var abi” dedi. Kameraman ışıkçıya sesleniyor; “abi altı tane şişman, çirkin, yaşlı kadını, altı tane mavi
gözlü, sarışın, genç kız yapacak lambalarımız var ya onları getir bakayım” dedi. Hayata müthiş
bir zekâyla bakan ve o gücüyle de en mutsuz durumlarda ince zekâsıyla ince
espriler yakalayan dünya güzeli bir insandı. Nur içinde yatsın.” (Kaynak:
İzdiham.com)
Natuk Baytan’a en yakın kişilerden biri olan Cüneyt Arkın
böyle anlatıyordu bu meseleyi. Natuk
Baytan ekolünün filmlerinden biri olan “ Kılıç Aslan “ uluslar arası piyasada
kendine Lion Man ismiyle yer bulmuş epik film ekolüne giren filmlerden biri.
70’li yıllarda Natuk Baytan’ın ne kadar iyi bir işe imza attığını kanıtlayan film
olma özelliğini taşıyor.
Filmimiz tuzağa düşürülen Süleyman Şah’ın oğlu Kılıç
Aslan’ın intikam öyküsünü konu alıyor. Bu sebeple filmin başlarında Süleyman
Şah’a kurulan pusuya tanıklık ediyoruz. Bu pusudan sonra Süleyman Şah’ın oğlu
kumandan Anton tarafının askerleri tarafından kovalanıyor, bir ormana
bırakılmak zorunda kalıyor. Süleyman Şah’ın oğlunun nasıl doğduğu
gösterilmiyor, aniden doğuyor ve ormanda
kendi başına bir aslan gibi yetişiyor. Bu aslan pençeli çocuk bize “
Türklerin kahramanı “ olarak tanıtılıyor, intikamı alacak tek kişi bu kahraman
oluyor.
Film akıcı bir şekilde ilerliyor. Ormanda yetişen, hiç
konuşamayan, aslanla büyümüş bir çocuğun nasıl bir kahraman olduğunu izliyoruz
film boyunca. Basit senaryosu, tatmin edici diyalogları olmasa da film bize bol
aksiyon, bol eğlence vaat ediyor. Müziklerinde yer yer polisiye filmlerinde
duyduğumuz müzikleri duysak da filme ayrı bir neşe kattığını söylemek yerinde
olur. İzlerken birçok sahneden keyif almamak mümkün değil. İzleyenin gözünde
absürd gibi gözükse de izleyici bundan sıkılmıyor, tekrardan izleyince daha da keyif
alıyor. Aslanlarla yetişmiş bir insanın cesur dövüş sahnelerine tanıklık
ediyoruz, ve pençe gibi elleriyle kahramanımız düşmanlarına korku salıyor.Cüneyt Arkın filmlerinde görünen karakteristik özellik bu filmde de öne çıkıyor.
Sonuç olarak; Birçok defa çocukluğunuza/çocukluğumuza
damgasını vurduğunu düşündüğüm “ Kılıç
Aslan “ Cüneyt Arkın’ın yurt
dışında ismini Steve Arkın olarak
duyurduğu film olma özelliğini taşıyor, bunun haricinde Cüneyt Arkın’ın birçok
filminde gördüğümüz Yıldırım Gencer
de (Anton) iyi bir iş çıkarıyor film adına. Bahar Erdeniz hem güzelliğiyle
büyülerken, hem de oyunculuk adına başarılı olduğunu söylemek gerekir. Eğer
çocukluğunuzda bu tür filmlere aşinalığınız olmuşsa çocukluğunuzu az çok
yaşamışsınız demektir, ve absürd de olsa bazı filmler tekrardan izlediğinizde bu tür filmlerden
sıkılmayacağınızın garantisini veriyor!
Film Adı: Kılıç Aslan
Yönetmen: Natuk
Baytan
Yapımcı: Memduh Ün
Oyuncular: Cüneyt
Arkın, Yıldırım Gencer, Bahar Erdeniz, Reha Yurdakul,
Senaryo: Natuk
Baytan, Duygu Sağıroğlu
Cem Kurtuluş, Haziran 2015
0 yorum:
Yorum Gönder