Geri dönüşler konusunda eskiye bağlı old school kayıt almak ya da diğer haliyle ham kayıta yakın işler çıkarmak en zor iştir. Son zamanlarda bu işlerin üstesinden gelen; Nasty Savage,Evildead gibi gruplar geri dönüşleriyle fazlasıyla memnun edici ve sıkı işler yayımladılar. 1980’lerden bu yana başta ürettiği en klas işlerden biri olan “Torment in Fire” olan Sacrifice, 16 senelik bekleyişten sonra “Volume Six” ile geri döndü.
Yanılmıyorsam 1980’lerden beri aynı kadroyla yola devam ediyor Sacrifice, bu albümde de değişen bir şey yok, aynı kadro ile yola devam ediyor. “Canadian Thrash” sahnesinde akıllara her ne kadar Razor, Infernal Majesty gibi gruplar gelecek olsa da Sacrifice; asıl dinamiği oluşturan grup olmuştur.
Beton
gibi duvara çakıcı, ve sıkı müziklerinden hiçbir zaman taviz vermedi. Albümün
açılış parçası “Comatose” başlardaki sessizlik anından sonra atağa
kalkan, davul ataklarıyla kaosun içine katılmamızı sağlayan, riffleriyle de
kargaşa ortamında kalmamıza sağlayan mosh-pit’ alanına doğru yuvarlıyor bizi.
“Antidote of Poison” riffleriyle akılda kalıcı, aralara serpiştirilen
sololar ile “avcı mısın yoksa av mı “
sorusu kendine cevap buluyor. İkinci
yarısıyla birlikte davul temposunun atağa kalkmasıyla saldırganlık el
değiştiriyor, 50’lerin sonuna doğru giden bagetleri suratımıza patlatan Gus
Pynn’e ayrı saygı duymamız gerekiyor. Joe Rico ve Rob Urbinati
süratiyle kaostan geri bırakmıyor bizi.
“Missile” kaldığı yerden thrash
metal saldırısı ve saldırganlığıyla,agresifliğiyle, yeni teknolojik düzende
savaş aymazlarına savaşın insanları
nasıl acımazsızca katlettiğine karşı sözünü söylüyor,burdan da savaşın bir oyun
gibi oynandığına kanaat getiriyor. Bu sözü söylerken “Missiles rain from
silent skies/No remorse in their eyes” nakaratları isabetli bir atış
oluyor. Bununla birlikte Gus Pynn’nin davuldaki müthiş
performansıyla, Urbinati’nin kızgın ve vahşi vokaliyle kaosta kalmamızı
sağlıyor. “Underneath Millenia” kitlesel yokoluşa doğru temasıyla yola çıkıyor. Temposu ağır, yavaştan
kendini alarak “Without a trace, life erased.
Monuments
live. Immortality”
nakaratıyla da temasını gösteriyor. “Your Hunger for War” hız
kesmeden öfkesini arttırıyor, tempo daha da saldırganlık seviyesini başka
yerlere götürüyor. “Incoming Mass
Extinction” bodoslama vari kafa kırıcı bir öfke tufanı içinde Urbinati’nin
öfkeli vokaliyle daha kızgın hale giden, hızlı sololarıyla başka hale evrilen,
davulda Gus Pynn’nin de ataklarıyla, dünyada olup biten başta küresel yangınlar
sonrası yalanlar üfüren politikacılara yönelik lirikleriyle noktayı koyuyor
Sacrifice.
“We Will Not Survive” atak üstüne ataklarına arttığı thrash bombardımanı içinde kendimize yer bulduğumuz, bir umutsuzluk işgaline dair dünyadaki konumu ifade edecek güçlükte oluyor. Thrash Metal gruplarında saygı niteliğinde “cover” mevzusu en görülenlerden, bunu da “Direct Action” grubunun “Trapped in a World “ ile taçlandırıyor Sacrifice. Şarkı, 80’li yıllarda Toronto’nun ünlü plak dükkanı Record Peddler’da çalışan ve Diabolic Force plak şirketinin sahibi olan Kanada müzik sahnesinin önemli isimlerinden Brian Taylor tarafından yorumlanıyor. Brian Taylor aynı zamanda grubun ilk 3 albümünün prodüktörlük görevini üstlenmişti. Ama yine de albümün kapanış parçasına pek de uyduğunu söylemek yanlış ve yersiz olur.
Joe
Rico – Gitar
Guss
Pynn – Davul
Scott
Watts – Bass Gitar
0 yorum:
Yorum Gönder