Yedi
numaralı Kesmeşeker albümü Kum'da Cenk Taner, Kent ozanı ruhunu dillendirmeye
devam ediyor. Cenk Taner ve Kesmeşeker bu albümde bize erken kalkmak zorunda
olduğumuz lodoslu sabahları, gitmek istediği deniz kumundan yerleri anlatıyor.
Gerek Kesmeşeker albümlerinin gerekse Taner'in solo albümü İzin Vermedi
Yalnızlık'ın en vurucu özelliği olan şarkı sözleri bu albümde de dinleyeni alıp
götürüyor. Bu albüm Cenk Taner’in daha önce çıkardığı solo albüm olan İzin
Vermedi Yalnızlık albümünün devamı niteliğinde... Ama bu defa sözler çok daha
vurucu.
Kayıtlar ve düzenlemeler tek
kelimeyle muhteşem. Demirhan Baylan tek kelime ile nefis iş çıkarmış, öyle ki
özellikle gitar tonlarının ne denli kaliteli olduğunu ilk dinlediğinizde
anlıyorsunuz. Bu albüme eleştiren pek çok kişi albümdeki ruh eksikliğinden bahsedip
durur; fakat bana göre ruh konusunda albümün eksiği yok, hatta fazlası var! Söz
konusu çalışma Kesmeşeker’in en iyi albümü olmasa da kesinlikle en önemli
albümlerinden biri... Hayatın içinde mutluluk da var, hüzünde, ve depresyonda;
işte bu albüm söz konusu duyguların hepsinden bir parça içinde taşımakta.
Demirhan Baylan’a ayrı bir yer açmak gerekir. Bu adam Aşk ve Para albümünde de
yer almıştı, albüm kalite kokuyordu. Bu albümde aynı öyle, fakat iki albümü
karşılaştırmak doğru olmaz.
Cenk
Taner’e boşuna “ Kent Ozanı” demiyoruz. Kendisi sözcüklerle ve onların
anlamlarıyla öyle güzel oynuyor, sözcükleri nefis evirip çeviriyor ki hayran
kalmamak mümkün değil. "Ne Zaman
Gitti Tren" şarkısına klip çekilmişti, ki bence doğru bir seçim. Güven
Erkin Erkal bir gün radyoda Kesmeşeker’in Kum albümünden bahsediyordu, iki üç
cümleden sonra Cenk Taner’i yayına bağladı ve Cenk Taner’de şarkıyı
seslendirdi. Kesmeşeker her zaman aralarda boşluk bırakır, bu boşluğu
dolduracak olan insanlardır der, oraya noktayı koyar. "Ders Bitti" bilinçaltınıza işleyen ‘ sevişmenin bedeli ölmek miydi’ sözüyle topu
90’a asan, tren vagonlarına selam,
parasızlığa sitem eden her mesajı içinde barındıran şarkı olarak karşımızda. Bu
şarkıda Kesmeşeker dinleyicisi
konserlerde konser alanını tribüne çeviriyor
“Eyalet Çocukları” isimli
şarkıda savaş karşıtı bir durum var. Bildiğiniz üzere Kesmeşeker Barışarock
festivalinin ilk dönemlerinde çıkmıştı, ama festival sonra amacından saptıktan
sonra festivalde yerini almamıştı. Eyalet Çocukları'nda kaptan Hatır
şikelerine, 'içtiğiniz şarap mı sandın' diye sesleniyor . Albümün her köşesinde Kum geçiyor.
Hep bir yerlere gitme isteği, bir deniz kıyısında oturup yıldızları seyretme ve
belki hayallerin ötesine gidebilmek
isteği bir rafta duruyor.
Cenk
Taner, bu albümde bize fazlasını veriyor. “ Tek kişiyim Ben Hala “ ile kendini
zengin sayanların, gençliğinden bir şeyler saklayanların, eksik olanların
şarkısı. Konserde şarkıların seyirci
tarafından koro halinde söylediğinin altını çizelim. “ Taksim’den Kadıköy’e “
sözüyle Kesmeşeker ve futbol terimiyle deplasman havasını bize yaşatıyor. Hem
dinlerken, hem konserde söylerken.
Cenk
Taner’in dünyasında Japonya’ya dair bir durum var. ‘ Yeni başlayanlar için Japonca
gibiydin’ sözüyle bir edebi mevzuyu ortaya koyuyor Kaptan . Cenk Taner bir
röportajında; "Bizim
mesajlarımız hep şarkı aralarındadır’’ demişti. “Yaşıyorum Ölüyorum” da kaptan içimize sesleniyor, ‘ Kaptansız gemi
neye yarar sanki ‘ sözleriyle başlıyor Kaptan.
Ayrı düşenlere, gece başında
radyosuyla başbaşa kalanlara selam ediyor Kaptan.
Kum’da kaptan
bize erken kalkmak zorunda olduğumuz lodoslu
sabahları, gitmek istediğimiz deniz kıyılarını, radyo başında sabahladığımız
günleri ve bir çok duyguyu hatırlatıp bünyemize enjekte ediyor. Bunu enjekte
ederken içimizden bir parça koparmayı başarıyor.
Parça Listesi
1. Ders Bitti
2. Ne zaman gitti tren?
3. Eyalet çocukları
4. Şeyler arasında
5. Deve
6. Bir avuç kum
7. Kalbi kırıklar bankasında
8. Yaşıyorum ölüyorum
9. Tek kişiyim ben hala
10. Duymuştum şehirdeydim
11. Japonca
12. Zaten
CEM KURTULUŞ,2009
0 yorum:
Yorum Gönder