Heavy metal’in vahşi çocukları. W.A.S.P denildi
mi akla 80’lerin listeye girmiş klipleri ve Blackie Lawless’in seksüalite
içerikleri sözleri gelir. Kendi ismini verdikleri albümü yayınladıklarında ses
getirmişlerdi. Heavy metalin o dönemler ahlaksız olarak düşünülmesinde Blackie
de buna önderlik edenlerden biriyidi, ama o bildiğini okumaya devam etti. Grubun
kafa isimlerinden Blackie medyayı takan biri konumunda olmadı hiç. Grubu ayakta tutan isim oldu İlk
albümü çıkardıktan sonra bunun devamı olmalıydı. “ The Last Command” albümüyle piyasaya girişi yaptılar.
Bu sırada grup, Amerikan senatörlerinin eşlerinin kurduğu ve amacı halkı rock müzikten uzak tutmak olan P.M.R.C adlı derneğe savaş açtı. Buna karşı dernek ise Blackie’yi ruh hastası olarak nitelendirdi. 80’lerde diğer müzisyenlere karalama kampanyaları Blackie ile devam etti. Blackie ölüm tehtitleri almasına rağmen pes etmiyordu. Bunlar devam ederken grup, davula Tony Richards yerine o boşluğu Stephen Riley ismi ile doldurmuştu.
Bu sırada grup, Amerikan senatörlerinin eşlerinin kurduğu ve amacı halkı rock müzikten uzak tutmak olan P.M.R.C adlı derneğe savaş açtı. Buna karşı dernek ise Blackie’yi ruh hastası olarak nitelendirdi. 80’lerde diğer müzisyenlere karalama kampanyaları Blackie ile devam etti. Blackie ölüm tehtitleri almasına rağmen pes etmiyordu. Bunlar devam ederken grup, davula Tony Richards yerine o boşluğu Stephen Riley ismi ile doldurmuştu.
Albüm, o yılların coşkusunu yaşatan “ Wild Child “ ile açılıyor.
Blackie’nin yırtıcı ve güçlü sesi, vahşi bir o kadar ilk albümündeki kadar
enerji dolu olduğunu gösteriyor, klibi de döneminin özelliğini yansıtıyor. Blackie
yine vahşiliklerini sözleriyle yaymayı biliyor. “ Ballcrusher” ile seksüalite temalı sözler lezbiyen bir
kadına dair hikayeyi anlatmasıyla başlıyor. Her ne kadar Wild Child etkisi etmese de
dinletmesini biliyor ve Blackie performansından ödün vermiyor. Nakaratları kolayca söylenebilen parçalardan
biri olarak dikkat çekiyor. “ I
say AC, she says DC, the damned bitch is just too bizarre’’ lirikleriyle Ac/Dc grubuna atıf niteliği
olarak görmek mümkün.
Dönemininin
Hollywood gruplarında görülen görsel şovlar kendine yer bulmuştu. Konserlerde
özellikle glam metal’in kadınsı tarzları ve aynı zamanda uyuşturucu ve alkol
içinde yüzen lirikler öndeydi.“ Fistful
of Diamonds’’ da tanınmak isteyen, şöhret ve para için yaşayan bir adamın
lirikleriyle durumu anlatıyor.
Heyecan arıyorsanız “ Jack Action’’ biçilmiş kaftan. “ Blind In Texsas’’ muazzam klibiyle, Blackie’nin yırtıcı sesi ve grubun gösterdiği performans açısından en dinamik şarkılarından birini oluşturur. Wild Child ile albümün en bilinen şarkısı olmakla kafaya oynar. Teksasta patlayan silahlar, eğlence, melodiler ve Blackie’nin kusursuz performansı şarkıya damgasını vurur. Ballad vari melodilerle açılan “ Cries In The Night’’ girişiyle havaya sokan leziz sololarla fark yaratan, isminden de anlaşılacağı gibi bir gece şarkısı ambiansı yaratıyor.
1984’te
işe koyulan W.A.S.P ilk albümünü çıkardıktan sonra bu albümü “
The Last Command “ ile devam ettiriyor. Ortaya başarısız bir albüm
çıkarmıyorlar, Blınd In Texsas ve Wild Child o döneme damgasına vuran şarkılar
arasında yer buluyor.
Kadro:
Blackie Lawless
- Vocals (lead) Bass, Songwriting
Chris Holmes- Guitars (rhythm ,lead) Songwriting
(Tracks1,2.8,10)
Steve Riley - Drums, Vocals, Songwriting (track4)
Randy Piper (Guitars (rhythm,lead) Vocals
Not: Bu albümle beraberin devamında grubun canını sıkan iki problem
çıkmıştı. Birincisi Randy
Piper’ın gruptan ayrılmasıydı ki yerine Johnny Rod (King Kobra) dahil oldu.. Bu değişiklik Blackie’yi tekrar
ritm gitar çalmaya zorladı.
Cem Kurtuluş,2011