“ Ölüm Metali “ diğer anlamda Death
Metali icra etme konusu sıkı bir iştir, bunun olayında da o ölüm kokusunu
içinize çekmeniz gerekir, bunu o hayvansı soundda aramak gerekir. Kadıköy’de
Ölüm Metali 2000’lerin ortalarında beri yükselişteydi, ama pek çok yerde az
kişiye konserler oluyordu. Teknolojinin de gelişmesiyle bu durum yükselmeye
başladı.Ölüm metalini değil, sadece “ metal “ kelimesinden yola çıkarak devam
edersek; bu müziği icra etmek sıkı arkadaşlık gerektirir, bunun akabinde de o
istediğini bilen kişilerle o yolda bir cehennem vari tabaka oluşur, bu da
hayvansı ve öfkeli bir şekilde müziğe yansır.
Pek
çok ortak grupta da beraber çalışmış olan bir arkadaşlıkprojesi olan Diabolizer’ın son ürünü olan “ Khalkedonian Death” o bilindik Diabolizer’ın o yıkıcı,cehennem
vari ateşleriyle bir köşeye sıkıştırıp alevli toplar yollayıp insanlığa nefret
kusacak şekilde bir bombardıman yapacağını ilk çıkış şarkısıyla biraz belli
ediyordu. Albümün giriş şarkısı “ Dawn
Of Obliteration” bombardıman
davul atakları akabinde, Ali’nin nefret kusan vokalleriyle öfke katmanlarını
yükseklere çıkarıyor. Cehennem vari bir kaosta yıkım eyleminin fazlası
gerçekleşirken final cümlesindeki “Rise,
Diabolos rise!/Obliterate all life with wrath! “ cümlesi şeytani ordulara
selam yolluyor.
Kasveti
selamlayan “ Maelstroms Of Abhorrence “
o girişiyle aslında old school vari duruşundan taviz vermeden dinamik bir şarkı
olduğunu kanıtlıyor. “Death to
mankind “ cümlesiyle olayı özetlese
de, bu şarkı için bu sözden fazlasını söylüyor Diabolizer. Başlangıçtan itibaren gelen o kasvet vari riffler,
yerini 2.17’de yine o karanlık rifflere çeviriyor. Mustafa’nın çıkardığı klas
işi yabana atmadan hatta abartarak zirvelere çıktığını söylesek yanlış olmaz. Malik’in bass’ta çıkardığı
hünerlerle gelen Ali’nin o cehennem vari kükremeleri akabinde insanlığa kusan
liriklerle de acayip iş çıkarıyor. Ürkütücü kahkahalara tanıklık ettiğimiz “Cloaked
In An Aura Of Madness” eski ölüm
metalini yaşatan, tavizsizliğiyle devam eden; liriklerde de dediği gibi “ Cain
“ i selamlayan bir iş oluyor. “ Cain “ katil, kabil gibi anlamı olsa da
tarihteki ilk cinayetin kendileri tarafından işlenmiştir Kabil’in, şarkı da
liriklerini buradan alıyor gözüküyor.
Albümün
en uzun şarkısı olan “Mayhemic
Darkness And Possessed Visions” Mustafa ve Can işbirliğiyle muazzam bir iş
çıkarılmasının yanında “ tek adalet ölüm”
şiarıyla da meseleyi özetliyor. Cannibal Corpse etkileri de bariz hissediliyor.
(-Albüm çıkmadan önce Karga konserinde de söylenmişti )
Karmaşık
rifflerin odağı olan “Sulphuric
Vengeance” Engin’in davulda hızlı
ataklarıyla, Mustafa’nın rifflerde yardırmasıyla 2.28’de yükselen o hayvansı
cehennem vari kükreyişlerle ardı sıra sololarla da bir iç hesaplaşmayla “No holy words, nor a prayer “
cümlesiyle özetleniyor. Gitarların saldırganlığını göstermesiyle de şiddet
körüklenmiş oluyor.
“Bringers Of
Khalkedonian Death “ pislikler içinde
yüzen lağım dolusu atıkların şehire akıtılmasına dair lirikleriyle ağır bir
ders veriyor. Kıytırık bir tercümesini yaparsak
“ hayatlarımız akıyor,kanalizasyondaki bir pislik gibi “ cümlesi de
nokta atış oluyor. Canice saldırgan öfke kusan davullar, Ali’nin o cehennem
vari vokalleri, devam eden saldırganlık ve o zehirli sound durdurak bilmeden
hangi istikamete gideceğini iyi biliyor.
Nefret,öfke,ölüm üçgeninde birleşen “Spearfuck The Throes Of Treason” Mustafa ve Can’ın klas
işbirliği,Engin’in boyun
kopartıcasına hızlı atakları, Ali’nin
saldırgan vokalinde yarattığı cehennem vari gaddarlığıyla kaosun ortasına
atıyor. Albümün kapanış parçası “Perishing In His Oceans Of Blood “ sınırları zorlamasıyla hiçliğin
girdaplarına doğru mekik dokuyor.
Albüm
kaydına gelirsek; Covid19/Pandemi
olayının ağır bastığı günlerde gitarlar
ve bass gitarlar ayrı ayrı grup üyeleri tarafından kaydedildi, vokaller “ Mezar Sound “ da kaydedildi. Davullar, Deadhouse stüdyosunda Ozan
Yıldırım tarafından kaydedilmiştir, ki kayıt,miks,mastering olayı da Ozan Yıldırım’ın
elinden geçiyor. Böylelikle kayıtın hayvani bir old school ruhuna sahip
olduğu da gayet açıktır. Bunun
yanında albüm kapak resmi
Jon Zig’e ait.
Sonuç
olarak; Eski kafa death metal’den beslenen, o şeytani gücün meşalesini taşıyan Diabolizer’in “ Khalkedonian Death “ i tam anlamıyla “
Kadıköy Cehennemine hoşgeldiniz piçler “
dercesine; vahşi, mezarlıktan
hortlamışcasına, boğukluklarla, hırıltılarla yıkım,vahşet ve kaos vaad ediyor. Mezarlıktan fırlamışcasına sound arayanlar
için, ölümün soğuk nefesini duymak isteyenler için!
Kadro;
Abomination - Vocals
Mustafa - Guitars
Can - Guitars
Malik - Bass
Aberrant - Drums
0 yorum:
Yorum Gönder