80’lerin ilk yarısında thrash metal
sahnesinde bir yıkım söz konusuydu. Bazı şirketler bazı grupların
üstüne fazlasıyla çökmüştü,bunlardan yaptıkları müziğin sert ve tavizsiz
yaptığı gerçeğiyle öne çıkan bir grup olan Exodus, ilk çıktığında Paul
Baloff önderliğinde fanatiklerine sahnede “kan istiyoruz“
diye haykırıyordu. Bir süre sonra grup ne kadar şiddet bazlı müzik yapıyorsa,
fanatikleri de bir o kadar hırçın ve öfkeliydi. Bir süre sonra bu iş çığrından
çıktı ve konserlerde grup yer bulamamaya başladı,sonrasında Paul Baloff alkol
ve uyuşturucu sebepleriyle nedeniyle de erkenden yolunu tuttu.
Steve Zetro Souza’nın mikrofonu almasıyla herkes ne
olacağını merak ederken beyinde hasar bırakacak sıkıntılı bir iş
olan “Plesaures of the Flesh “ albümüyle bu işin
üstesinden gelmişlerdi. Bunun devamında gelecek olan “ Fabulous
Disaster “ Exodus’un yine saldırgan haliyle yıkım vaat
edeceğine dair bir albüm bırakıyor bize.
Albüm,“ The Last Act Of Defiance
“ şarkının başında insanlık dışı hapishane sistemiyle ilgili
içeriği ve temasıyla devamlı saldırgan haliyle, kaosun içine davet
ediyor. Tom Hunting’in hızlı davulları, bir anda hızlı kayıp
giden sololar ve Souza’nın saldırgan vokaliyle de kaos durmadan devam eder.
Exodus, direkt olarak hapishaneyi sular içinde bırakan
katiller,hırsızlar,tecavüzler üzerinden anlatır hikayeyi. “Fabulous
Disaster“ albüme ismini veren şarkı olmakla birlikte nükleer savaş
temasıyla atılan bombalardan sonra geriye kalan sadece anı ve keder
olacağını vurgular. Davul ile uyumlu giden gitar uyumuyla Souza geride kalsa da
saldırganlıktan geri kalmaz.
Albümün dinamiklerinden “ The Toxic Waltz “ salgırganlıktan
prim vermeyen, arka vokalleriyle kükreme hissini dibine kadar hissettiren kemik
seslerinin duyulması için davetkarlığıyla önde. Şarkının yazılma
hikayesi 1950 ve 1960’larda vals dansına parodi niyetine bir tepki niteliğinde.
Souza’nın yaptığı yorum ise “biz sert thrash grubundan ibaretiz, yüzünüze
tekme atıp karınıza tecavüz edeceğiz “ şeklinde, bu da daha çok biz thrash
yapıyoruz,kimseden korkmuyoruz burdayız der gibi manaya geliyordu. Funk grubu
“War” dan cover şarkısı olan “ Low Rider “ albümün
bütünlüğünün dışında olan bir ahenkte.
“ Cajun Hell “ gidişat itibariyle
Exodus’un 1987 albümünden Brain Dead’i anımsatsa da dur durak bilmeden
Souza’nın etkili vokalleriyle tek düze gitse de bahsettiği konu muhtemelen
Amerika’da “Cajun“ diye bahsedilen etnik grupla ilgili. Kaynaklara göre;
“ Cajun, Anglos tarafından, etnik kökenlerine bakılmaksızın, Fransız kökenli ve
düşük ekonomik konumdaki tüm kişilere atıfta bulunmak için kullanıldı.” ifadesi
yer alır.
“ Like Father, Like Son “
Souza’nın saldırgan vokaliyle birlikte aile içi şiddete dair lirikleriyle öne
çıkar. Bir sürat şarkısı kıvamında,belki çok üst bir saldırganlık vaat etmiyor
ama yine de dinletmesini beceriyor,ki pek çok yorumda bu şarkıya dair “vasat “
yorumu yapılıyor. Devamıyla birlikte gelen “ Corruption “ bahsedildiği
üzere ABD’de yozlaşmış siyasi sistem nedeniyle var olan liriklerden oluşuyor.
Bazı eleştirmenlerce ortalamanın altında tutulsa da Souza’nın vokal yapısıyla
durdurak bilmeden saldırganlığın içinde olmaya devam eden bir yapıda ilerliyor.
“Verbal Razors “ albümün dinamitlerinden
biri olduğunu kanıtlayan, riff manyaklığı ardında süratiyle Souza’nın
saldırganlığıyla birleşince bir kaos ortamı yarattığını bariz belli ediyor.
Gary Holt ve Rick Hunolt ikilisinin yarattığı o riff manyaklığında kaybolmaya dikkat
ve sonrasında gelen uçurucu ve delik deşik sololar da kanıtlıyorlar bunu. Tempo
düşmeden “ Open Season “ şiddet vari liriklerle
Exodus’un öfke kusan yapısını fazlasıyla gösteriyor. Albümün kapanış
şarkısı olan Ac/ Dc cover’ı olan “ Overdose “ Exodus
klasının çok altında bir kapanış şarkısı oluyor. Hiç olmasa olurmuş dedirtmeyi
biliyor.
Sonuç olarak; Exodus’un bugüne kadar en şiddetli
albümünün Bonded By Blood olduğunu söylersek bunun devamında
kadroya katılan Steve Souza’nın gelmesiyle müzik farkının
değiştiğini bariz gösteriyorlardı. Plesaures of the Flesh albümünde
prodüktör Mark Senesac bu albümde de yerini alarak
nasıl bir iş ortaya koyduğunu net belli ediyordu. Bununla birlikte “Plesaures
of the Flesh” albümünün devamı olan “ Fabulous Disaster “ hızıyla,
süratiyle, belki Exodus’un en zirve albümlerinden biri değil, saldırganlığıyla
kaosun içine dalmamıza dair uyarı veren bir albüm olmuştur.
Kadro
Steve “Zetro” Souza – Vokal
Gary Holt – Gitar
Rick Hunolt – Gitar
Rob McKillop – Bass
Tom Hunting – Davul
Cem Kurtuluş,2020
0 yorum:
Yorum Gönder